Bándonfainé Szikszay Erzsébet közlése szerint ez többnyire annak tudható be, hogy a múlt évben a társaság teljes egészében megkapta a vasúti pályafenntartásra, működtetésre szükséges költségtérítést. Elmondta: 2012-ben nullszaldós üzleti eredménnyel zártak a MÁV-csoport pályavasúti és jármű-karbantartási részlegei, a személyszállítás 3 milliárd forint, a vontatás 4 milliárd forint üzleti eredményt ért el.
A MÁV-csoport 2012. évi adózás előtti eredménye mínusz 3 milliárd forint volt, adóssága 156 milliárd forintra mérséklődött a 2011. évi 205 milliárd forintról. Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a vasúttársaság szervezeti átalakításáról elmondta: már bejegyezte a cégbíróság a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában lévő Nemzeti Vasúti Pályaműködtető Zrt.-t, amelybe április 1-jétől átkerül a pályavasúti szolgáltatás, illetve ettől az időponttól a vontatás, a karbantartás és a személyszállítási tevékenység egy cégként fog működni a MÁV-START keretein belül. A későbbiekben létrejön majd egy holding szervezet, amely megkapja ezeknek a társaságoknak a tulajdonosi és irányítói jogát.
A MÁV Zrt. az idén kiemelt hangsúlyt fektet a nemzetközi kapcsolatokra, novemberben Magyarországon ülésezik a Transzszibériai Árufuvarozási Koordináló Tanács, amelyben a magyarországi logisztikai lehetőségekre kívánják felhívni a figyelmet a vasúti árufuvarozás növelése érdekében. Emellett a magyar–orosz vasúti kapcsolatok erősítésére is kiemelt hangsúlyt fektetnek a Rail Cargo Hungariával együttműködve – mondta Dávid Ilona.