Rekordéven van túl a német idegenforgalomban

Németországban tavaly sorban a harmadik évben zárt rekorddal az idegenforgalmi ágazat.

KG
2013. 02. 08. 17:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vendégéjszakák száma 2012-ben első alkalommal haladta meg a 400 milliós határt, az egy évvel korábbi 394 millióról 407,4 millióra emelkedett a német statisztikai hivatal pénteken közölt adatai szerint. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 8 százalékkal 68,8 millióra emelkedett, ezzel Németország Spanyolország után a második legnépszerűbb célország Európában. Az egyik legdinamikusabban fejlődő terület a luxuscikkek beszerzését célzó bevásárló turizmus, mindenekelőtt Ázsiából – főleg Kínából – és a Közel-Keletről járnak gazdagok vásárolni Németországba.

A belföldi turisták és üzleti utazók vendégéjszakáinak száma tavaly 3 százalékkal 338,6 millióra emelkedett. Az idén további növekedés várható, a FUR idegenforgalmi kutatóintézet előrejelzése szerint a németek 24 százaléka 2013-ban több utazást tervez, mint 2012-ben, és továbbra is a hazai célpontok a legnépszerűbbek. Az előrejelzés szerint nagyjából minden harmadik német belföldön tervezi eltölteni a szabadságát az idén.

A növekvő kereslet a nagyvárosokban emeli a szállodai szobaárakat. A fővárosban, Berlinben a PwC pénzügyi tanácsadó cég felmérése szerint az idén 90 eurós átlagárra lehet számítani, ami 2 százalékos emelkedés 2012-höz képest. Berlin azonban még így is jóval olcsóbb például Frankfurtnál, ahol átlagosan 121 euróért lehet éjszakázni az idén. A szállodák kihasználtsága Berlinben 75 százalék körül alakulhat, Frankfurtban pedig 70 százalékos lehet a felmérés szerint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.