Szenvednek a takarékossági kampánytól az éttermek

Kínában a drágább éttermek túlnyomó többsége bevételein érzi a kormány takarékossági kampányát, amely a központi pénzből finanszírozott rendezvények számának visszafogását tűzte ki célul – derül ki egy új kutatásból.

NT
2013. 02. 11. 12:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínai vendéglátó-ipari szövetség (CCA) hétvégén közzétett felmérése szerint a kínai hotelek és éttermek több mint 60 százalékát, elsősorban pedig a felső kategóriás egységeket érintette negatívan a kínai kormány tavaly ősszel meghirdetett kampánya. A CCA példaként egy ötcsillagos pekingi éttermet említ, melynek a kampány hatására mintegy 10 millió jüan (350 millió forint) értékben mondták vissza előzetes foglalásait, egy másik, nyugati étterem bevallása szerint az elmúlt hónapokban 2012-höz képest csaknem 80 százalékkal esett vissza üzleti vacsoráinak száma.

Kampány: az olcsóbb éttermek járnak jól

Az országszerte száz éttermet és hotelt vizsgáló felmérés arra is rámutatott, hogy általánosságban a szolgáltatóegységek több mint 80 százalékában jellemző trend az ételpazarlás, mely elsősorban a közpénzből finanszírozott ebédek és vacsorák, hivatalos bankettek, rendezvények, valamint esküvők alkalmával jellemző. A jelenség nem érinti az alacsony árkategóriás éttermeket, ahol szinte nem megy étel veszendőbe, és ahol jelentős mértékű visszaesés sem jellemző a bevételekben – mutat rá a CCA kutatása.

A kampány valószínűleg az idei év egészében hatással lesz majd a vendéglátóegységekre, ezzel kapcsolatos félelmeiket a cégek kilátásaikban érzékeltették. A vizsgált éttermeknek csupán 8 százaléka reménykedik abban, hogy az iparág több mint 15 százalékkal nőhet majd idén. A válaszadók kétharmada szerint a növekedési ráta 10 százalék alá csökken majd, közülük 30 százalék szerint egyenesen zsugorodni fog, szemben a 2012-es 14 százalékos növekedéssel. Az idei év az éttermek számára a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodás időszaka lesz – véli a CCA, hozzátéve, a cégek 40 százaléka már most is új piaci stratégián dolgozik.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.