Taroltak a magyar termékek a japánoknál

Tokióban február 13-15. között rendezték meg Japán legnagyobb, kifejezetten szupermarketláncokra specializált élelmiszer-ipari kiállítását.

NT
2013. 02. 19. 21:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A HITA az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében ismertette: a magyar közösségi standon kiemelt érdeklődés övezte a Pick Szeged Zrt. japán piacon most bemutatkozó debrecenikolbász-különlegességeit, valamint a piacon már régóta jelen lévő mangalicatermékeket is.

Népszerűek voltak a magyar csokoládék és egyéb édességkülönlegességek (Bonbonetti Kft., Liszt Grande Fantasie Kft.), a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök (Mirelite Mirsa Zrt.), valamint a különböző fűszerezésű és érlelésű borecetek (Borecet Kft.). A japán piacon is keresettek a tokaji borkülönlegességek (Tokaj Kereskedőház), valamint a speciálisan a japán piacra kialakított dizájnnal rendelkező tokaji száraz borok is.

A kiállítás első napjaiban több nagy japán szupermarket is látogatást tett a magyar standon, és érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar kiállítókkal – ismertette a közlemény. A Halows Ltd., a csaknem 50 üzletet üzemeltető szupermarketlánc elsősorban a magyar standon bemutatott édességek témájában folytatott tárgyalásokat. A Fuji Trading élelmiszerimport részlege, amely a világ 30 országából importál élelmiszereket, szintén a magyar édességek, a borecet és a tokaji borkülönlegességek iránt érdeklődött.

A Takashimaya Ltd., amely Japán egyik legpatinásabb bevásárlóközpont-hálózatát üzemelteti, érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar standon kiállító cégekkel. A Mitsui Foods (Japán egyik legnagyobb élelmiszer-disztribútora) saját standján külön magyar termékeket felvonultató részleget rendezett be, ahol további 10 magyar cég termékeit kóstolhatták meg a látogatók.

A magyar standon megjelenő cégek termékei közül két cég produktumai máris megjelenhettek azon a termékbemutatón, amelyet a Mitsui Food és magyar szervezőpartnere (Südy and Co. Ltd.) szervezett a magyar nagykövetségen a japán cég kereskedőpartnerei számára.

A HITA közlése szerint február 27-én, szintén a tokiói magyar nagykövetségen kerül sor a Tokaj Kereskedőház frissen megnyílt japán irodájának a bemutatkozására, ahol a tokaji prémium borokon és borkülönlegességeken kívül egy speciálisan a japán piacra hangolt, nőknek szánt prémium tokaji borsorozattal is megismerkedhettek a látogatók.

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) külpiaci tevékenységét a kormány több eszközzel is támogatja. Magyar kereskedőház nyílt magánkezdeményezésre Bakuban, az idén pedig a Quaestor cég alapít Moszkvában magyar kereskedőházat. Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a magyar állam hogyan tudna együttműködni velük a magyar kkv-k érdekében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.