A HITA az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében ismertette: a magyar közösségi standon kiemelt érdeklődés övezte a Pick Szeged Zrt. japán piacon most bemutatkozó debrecenikolbász-különlegességeit, valamint a piacon már régóta jelen lévő mangalicatermékeket is.
Népszerűek voltak a magyar csokoládék és egyéb édességkülönlegességek (Bonbonetti Kft., Liszt Grande Fantasie Kft.), a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök (Mirelite Mirsa Zrt.), valamint a különböző fűszerezésű és érlelésű borecetek (Borecet Kft.). A japán piacon is keresettek a tokaji borkülönlegességek (Tokaj Kereskedőház), valamint a speciálisan a japán piacra kialakított dizájnnal rendelkező tokaji száraz borok is.
A kiállítás első napjaiban több nagy japán szupermarket is látogatást tett a magyar standon, és érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar kiállítókkal – ismertette a közlemény. A Halows Ltd., a csaknem 50 üzletet üzemeltető szupermarketlánc elsősorban a magyar standon bemutatott édességek témájában folytatott tárgyalásokat. A Fuji Trading élelmiszerimport részlege, amely a világ 30 országából importál élelmiszereket, szintén a magyar édességek, a borecet és a tokaji borkülönlegességek iránt érdeklődött.
A Takashimaya Ltd., amely Japán egyik legpatinásabb bevásárlóközpont-hálózatát üzemelteti, érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar standon kiállító cégekkel. A Mitsui Foods (Japán egyik legnagyobb élelmiszer-disztribútora) saját standján külön magyar termékeket felvonultató részleget rendezett be, ahol további 10 magyar cég termékeit kóstolhatták meg a látogatók.
A magyar standon megjelenő cégek termékei közül két cég produktumai máris megjelenhettek azon a termékbemutatón, amelyet a Mitsui Food és magyar szervezőpartnere (Südy and Co. Ltd.) szervezett a magyar nagykövetségen a japán cég kereskedőpartnerei számára.
A HITA közlése szerint február 27-én, szintén a tokiói magyar nagykövetségen kerül sor a Tokaj Kereskedőház frissen megnyílt japán irodájának a bemutatkozására, ahol a tokaji prémium borokon és borkülönlegességeken kívül egy speciálisan a japán piacra hangolt, nőknek szánt prémium tokaji borsorozattal is megismerkedhettek a látogatók.
A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) külpiaci tevékenységét a kormány több eszközzel is támogatja. Magyar kereskedőház nyílt magánkezdeményezésre Bakuban, az idén pedig a Quaestor cég alapít Moszkvában magyar kereskedőházat. Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a magyar állam hogyan tudna együttműködni velük a magyar kkv-k érdekében.