Taroltak a magyar termékek a japánoknál

Tokióban február 13-15. között rendezték meg Japán legnagyobb, kifejezetten szupermarketláncokra specializált élelmiszer-ipari kiállítását.

NT
2013. 02. 19. 21:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A HITA az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében ismertette: a magyar közösségi standon kiemelt érdeklődés övezte a Pick Szeged Zrt. japán piacon most bemutatkozó debrecenikolbász-különlegességeit, valamint a piacon már régóta jelen lévő mangalicatermékeket is.

Népszerűek voltak a magyar csokoládék és egyéb édességkülönlegességek (Bonbonetti Kft., Liszt Grande Fantasie Kft.), a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök (Mirelite Mirsa Zrt.), valamint a különböző fűszerezésű és érlelésű borecetek (Borecet Kft.). A japán piacon is keresettek a tokaji borkülönlegességek (Tokaj Kereskedőház), valamint a speciálisan a japán piacra kialakított dizájnnal rendelkező tokaji száraz borok is.

A kiállítás első napjaiban több nagy japán szupermarket is látogatást tett a magyar standon, és érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar kiállítókkal – ismertette a közlemény. A Halows Ltd., a csaknem 50 üzletet üzemeltető szupermarketlánc elsősorban a magyar standon bemutatott édességek témájában folytatott tárgyalásokat. A Fuji Trading élelmiszerimport részlege, amely a világ 30 országából importál élelmiszereket, szintén a magyar édességek, a borecet és a tokaji borkülönlegességek iránt érdeklődött.

A Takashimaya Ltd., amely Japán egyik legpatinásabb bevásárlóközpont-hálózatát üzemelteti, érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar standon kiállító cégekkel. A Mitsui Foods (Japán egyik legnagyobb élelmiszer-disztribútora) saját standján külön magyar termékeket felvonultató részleget rendezett be, ahol további 10 magyar cég termékeit kóstolhatták meg a látogatók.

A magyar standon megjelenő cégek termékei közül két cég produktumai máris megjelenhettek azon a termékbemutatón, amelyet a Mitsui Food és magyar szervezőpartnere (Südy and Co. Ltd.) szervezett a magyar nagykövetségen a japán cég kereskedőpartnerei számára.

A HITA közlése szerint február 27-én, szintén a tokiói magyar nagykövetségen kerül sor a Tokaj Kereskedőház frissen megnyílt japán irodájának a bemutatkozására, ahol a tokaji prémium borokon és borkülönlegességeken kívül egy speciálisan a japán piacra hangolt, nőknek szánt prémium tokaji borsorozattal is megismerkedhettek a látogatók.

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) külpiaci tevékenységét a kormány több eszközzel is támogatja. Magyar kereskedőház nyílt magánkezdeményezésre Bakuban, az idén pedig a Quaestor cég alapít Moszkvában magyar kereskedőházat. Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a magyar állam hogyan tudna együttműködni velük a magyar kkv-k érdekében.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.