Tisztább levegőt hozott a Malév leállása

Éves szinten összesen 10 százalékkal csökkent a Budapest Airport szén-dioxid-kibocsátása tavaly.

NT
2013. 02. 25. 18:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly a hatékony energiafelhasználás eredményeként egyebek mellett 850 000 köbméterrel csökkent a földgázfelhasználás a repülőtéren. Ez a mennyiség hozzávetőleg megegyezik egy teljes őszi hónap fogyasztásával vagy 280 családi ház éves energiaigényével és a felhasználással együtt járó szén-dioxid-kibocsátással.

A Budapest Airport 2007-ben hirdette meg energiaracionalizálási stratégiáját, amelyet évről évre továbbfejleszt. A program részeként a vállalat egyebek mellett felújította a futópályák és repülőgép-állóhelyek, valamint az irányítótorony fénytechnikai rendszerét, továbbá jelentősen csökkentette földgázfelhasználását is.

Egyedi céljaira fejlesztett napkollektorrendszert telepített a reptér az 1-es terminál tetejére, amely akár a teljes terminál használatimelegvíz-ellátását biztosítani tudta. Ezenfelül speciális szélturbinákat helyezett üzembe az egyik szolgálati parkoló területén – írták.

A vállalat környezetvédelmi erőfeszítéseit korábban az európai repülőterek szakmai szervezete (ACI Europe) is elismerte azzal, hogy úgynevezett karbonakkreditált minősítést adott a repülőtérnek. Az akkreditáció egy kizárólag repterekre kidolgozott nemzetközi minősítési rendszer, amelyet a szektor üvegházgáz-kibocsátásának csökkentésének elérésére hoztak létre. A 2010 óta alkalmazott módszertan alapján nemcsak a gáz-, hanem a villamosenergia-fogyasztás és a Budapest Airport által üzemeltetett gépkocsik üzemanyag-felhasználása is beleszámít a teljes értékbe.

Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi, közösségi kapcsolatokért felelős és munkabiztonsági igazgatója a közleményben fontos célnak nevezte, hogy fenntartható módon, a környező települések lakosságának igényeivel összhangban folytatódjon a repülőtér fejlesztése. „Ennek idén nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentése lesz az eszköze, hanem annak a korszerű hajtómű-próbázó helynek a megépítése is, amely ismét jelentősen redukálja a repülőtér környezeti zajterhelését” – mondta a közlemény szerint.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.