Tisztább levegőt hozott a Malév leállása

Éves szinten összesen 10 százalékkal csökkent a Budapest Airport szén-dioxid-kibocsátása tavaly.

NT
2013. 02. 25. 18:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly a hatékony energiafelhasználás eredményeként egyebek mellett 850 000 köbméterrel csökkent a földgázfelhasználás a repülőtéren. Ez a mennyiség hozzávetőleg megegyezik egy teljes őszi hónap fogyasztásával vagy 280 családi ház éves energiaigényével és a felhasználással együtt járó szén-dioxid-kibocsátással.

A Budapest Airport 2007-ben hirdette meg energiaracionalizálási stratégiáját, amelyet évről évre továbbfejleszt. A program részeként a vállalat egyebek mellett felújította a futópályák és repülőgép-állóhelyek, valamint az irányítótorony fénytechnikai rendszerét, továbbá jelentősen csökkentette földgázfelhasználását is.

Egyedi céljaira fejlesztett napkollektorrendszert telepített a reptér az 1-es terminál tetejére, amely akár a teljes terminál használatimelegvíz-ellátását biztosítani tudta. Ezenfelül speciális szélturbinákat helyezett üzembe az egyik szolgálati parkoló területén – írták.

A vállalat környezetvédelmi erőfeszítéseit korábban az európai repülőterek szakmai szervezete (ACI Europe) is elismerte azzal, hogy úgynevezett karbonakkreditált minősítést adott a repülőtérnek. Az akkreditáció egy kizárólag repterekre kidolgozott nemzetközi minősítési rendszer, amelyet a szektor üvegházgáz-kibocsátásának csökkentésének elérésére hoztak létre. A 2010 óta alkalmazott módszertan alapján nemcsak a gáz-, hanem a villamosenergia-fogyasztás és a Budapest Airport által üzemeltetett gépkocsik üzemanyag-felhasználása is beleszámít a teljes értékbe.

Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi, közösségi kapcsolatokért felelős és munkabiztonsági igazgatója a közleményben fontos célnak nevezte, hogy fenntartható módon, a környező települések lakosságának igényeivel összhangban folytatódjon a repülőtér fejlesztése. „Ennek idén nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentése lesz az eszköze, hanem annak a korszerű hajtómű-próbázó helynek a megépítése is, amely ismét jelentősen redukálja a repülőtér környezeti zajterhelését” – mondta a közlemény szerint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.