Tavaly a hatékony energiafelhasználás eredményeként egyebek mellett 850 000 köbméterrel csökkent a földgázfelhasználás a repülőtéren. Ez a mennyiség hozzávetőleg megegyezik egy teljes őszi hónap fogyasztásával vagy 280 családi ház éves energiaigényével és a felhasználással együtt járó szén-dioxid-kibocsátással.
A Budapest Airport 2007-ben hirdette meg energiaracionalizálási stratégiáját, amelyet évről évre továbbfejleszt. A program részeként a vállalat egyebek mellett felújította a futópályák és repülőgép-állóhelyek, valamint az irányítótorony fénytechnikai rendszerét, továbbá jelentősen csökkentette földgázfelhasználását is.
Egyedi céljaira fejlesztett napkollektorrendszert telepített a reptér az 1-es terminál tetejére, amely akár a teljes terminál használatimelegvíz-ellátását biztosítani tudta. Ezenfelül speciális szélturbinákat helyezett üzembe az egyik szolgálati parkoló területén – írták.
A vállalat környezetvédelmi erőfeszítéseit korábban az európai repülőterek szakmai szervezete (ACI Europe) is elismerte azzal, hogy úgynevezett karbonakkreditált minősítést adott a repülőtérnek. Az akkreditáció egy kizárólag repterekre kidolgozott nemzetközi minősítési rendszer, amelyet a szektor üvegházgáz-kibocsátásának csökkentésének elérésére hoztak létre. A 2010 óta alkalmazott módszertan alapján nemcsak a gáz-, hanem a villamosenergia-fogyasztás és a Budapest Airport által üzemeltetett gépkocsik üzemanyag-felhasználása is beleszámít a teljes értékbe.
Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi, közösségi kapcsolatokért felelős és munkabiztonsági igazgatója a közleményben fontos célnak nevezte, hogy fenntartható módon, a környező települések lakosságának igényeivel összhangban folytatódjon a repülőtér fejlesztése. „Ennek idén nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentése lesz az eszköze, hanem annak a korszerű hajtómű-próbázó helynek a megépítése is, amely ismét jelentősen redukálja a repülőtér környezeti zajterhelését” – mondta a közlemény szerint.
Bevezetik a sziesztát egy magyar fürdővárosban
