A megállapodást Stefan Guttman, a Volvo Bus Corporation európai üzletfejlesztésért felelős alelnöke és Pintér István, a Rába elnök-vezérigazgatója írta alá a Parlamentben. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára köszöntőbeszédében hangsúlyozta: a Rába–Volvo szövetség lendületet ad majd a magyar buszgyártásnak. A megállapodással lehetővé válik, hogy a legmodernebb buszok hazai gyártása kezdődjön meg a legfejlettebb technológia alkalmazásával és az importtartalom teljes ellentételezésével.
Szijjártó Péter szerint a magyar és a svéd gazdaság egy-egy zászlóshajója köt egymással szövetséget, és a megállapodás megerősíti, hogy Magyarország Európa járműgyártásának egyik fellegvárává vált. Emlékeztetett arra, hogy hamarosan befejeződik például az Audi legutóbbi bővítése Győrben, az Opel nem sokkal azután, hogy motorgyárat hozott létre, újabb bővítést tervez Szentgotthárdon, a Mercedes beruházása nyomán autóipari centrum jött létre Kecskeméten. Az államtitkár szerint a Rába–Volvo megállapodás nemcsak két nagyvállalat szövetsége, hanem a magyar gépjárműipar kisebb, nagyobb és közepes vállalkozásairól is szól, amelyek később beszállítóként részt vállalhatnak az együttműködésben.
A külpiaci pozíciók is erősödnek
A buszgyártás munkaigényes iparág, így a szövetség létrejöttével új munkahelyek is létrejönnek, nemcsak a Rábánál, hanem a beszállító magyarországi vállalkozásoknál is – mondta Szijjártó Péter. Hozzáfűzte: a szövetség megerősíti Magyarország külpiaci pozícióit is, hiszen jelentős exportnövekedést hoz, mivel a megállapodás értelmében a Rábának lehetősége nyílik a teljes import ellentételezésére. A szövetség lehetővé teszi egy újabb gazdaságstratégiai cél gyorsabb elérését, vagyis hogy a Rába futóműüzletága regionális multivá váljon a lehető leggyorsabban – ismertette a külügyi és külgazdasági államtitkár. Úgy vélekedett, hogy a Rába–Volvo szövetség a magyar gazdaságpolitika újabb sikerpontja, és bizonyítja, hogy helyes volt az a kormányzati célkitűzés, amely szerint Magyarországnak Európa termelési központjává kell válnia, valamint hogy a Rába ismét nemzeti tulajdonba került.