A NIF Zrt. az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: a folyamatban lévő rekonstrukcióhoz kapcsolódóan már megjelent a mérnöki tervezési feladatok ellátására kiírt közbeszerzési felhívás, ami az elektronikus biztosítóberendezések kiépítéséről, valamint Békéscsaba vasútállomás teljes körű átépítéséről szól.
A békéscsabai vasútállomáson az átépülő öt vágányhoz új, akadálymentes peronok létesülnek aluljárókkal és liftekkel. A fejlesztés keretében a városban számos közúti közlekedés-fejlesztési program is megvalósul. Négysávosra szélesítik és megerősítik az egyik legfontosabb közúti hidat, amelyik a vasúton túli Jamina városrészt köti össze a belvárossal. Alul- és felüljárók épülnek, illetve újulnak meg, és körforgalmi csomópontok létesülnek.
A vasútállomás épülete is megújul
A projekt részeként átépül a vasútállomás műemléki védelem alatt álló épülete, az erről szóló kivitelezési közbeszerzési kiírás is hamarosan megjelenik. Az eredményes eljárást követően a munkálatok 2013 harmadik negyedévében elkezdődhetnek, a kivitelezés várható befejezése 2015 vége.
A folyamatban lévő rekonstrukció része a Gyoma–Békéscsaba vasúti vonalszakasz korszerűsítése. Az Új Széchenyi Terv révén európai uniós forrásokból megvalósuló beruházással a vonalszakaszon 160 kilométerórás sebességgel is közlekedhetnek a vonatok. A vonalszakaszon alkalmazott biztosítóberendezések korszerűsítésével kapcsolatos közbeszerzési kiírás várhatóan márciusban jelenik meg, a sikeres eljárást követően itt a kivitelezési munkálatok még ez évben elkezdődhetnek, s várhatóan 2016 első félévében fejeződhetnek be.