A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. egy gyorsforgalmi-, hat közút- és egy vasútfejlesztési projekt kivitelezésére szóló közbeszerzési eljárás kiírását hirdeti meg tavasszal, az összesen 150 milliárd forint értékű beruházások kivitelezése még idén megkezdődhet – közölte a társaság csütörtökön. A programról elsőként a Magyar Nemzet számolt be. A beruházások az Új Széchenyi Terv keretében 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével valósulnak meg.
Eredményes közbeszerzési eljárások esetén egyebek közt folytatódik az M4-es autópálya építése, megkezdődik egy Nyíregyházát nyugatról elkerülő útszakasz építése, továbbá elindul az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer biztosítóberendezésének telepítése Ferencvárostól Gyoma állomásig.
Az M4 Abony–Fegyvernek közötti, 28,9 kilométer hosszú szakasza kétszer két sávos, leállósávval ellátott autópálya lesz, négy csomóponttal. A beruházás keretében egy 756 méter hosszú Tisza-híd, valamint egy új Zagyva-híd is épül. A kivitelezés a tervek szerint 2013 második felében kezdődik, és várhatóan 2015-ben fejeződik be.
A Nyíregyházát nyugatról elkerülő útszakasz új nyomvonalon, kétszer egy sávon épül meg. A 7 kilométer hosszú szakasz az M3-as autópályát köti össze a 36-os számú úttal. A 2013 őszén induló kivitelezés várhatóan 2014 végéig tart.
A 31-es főút 11,5 tonnára tervezett burkolaterősítést kap Jász-Nagykun-Szolnok megyében 30,6 kilométer hosszan, Heves megyében pedig 26,5 kilométeren. A munka 2013 őszétől 2014 végéig tart.
A 33-as számú főúton szintén 11,5 tonnás burkolaterősítést végeznek Füzesabony és a 34-es úti csomópont között, 37 kilométeren. Az idén ősszel induló fejlesztés befejezése 2015 harmadik negyedévében várható.
Fejér megyében megépül a Seregélyest elkerülő út. A kétszer egy sávos, 10,56 kilométeres út Seregélyes-szőlőhegyet és Seregélyest érinti. Ennek a kivitelezése 2013 őszén kezdődik, és várhatóan 2015 közepén befejeződik.
A Somogy megyei Nagyatád mellett szintén elkerülő utat építenek, új nyomvonalon, 4,2 kilométer hosszan. A kétszer egy sávos út a tervek szerint 2013 ősze és 2015 közepe között épül meg.
A 86-os főút Szeleste-Hegyfalu és a 84-es főúti csomópont közti szakaszára is idén terveznek kiírni közbeszerzést. A kétszer két sávon megépülő, 110 kilométer/órás sebességre tervezett útszakasz új nyomvonalon épül, 7 kilométer hosszan. Az ősszel induló beruházás várhatóan 2015 nyarára befejeződhet.
Idén elindulhat az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS2) telepítése Ferencvárostól Gyoma állomásig. A korszerűsített pályaszakaszon a vonatok 160 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd. A beruházás befejezése 2015-ben várható.