Beindult a Zsolnay új tulaja

Újabb hazai márkaboltok nyitását, a termékskála bővítését, valamint vezetői személycseréket is tervez Bachar Najari, a pécsi Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. új többségi tulajdonosa.

LM
2013. 03. 01. 14:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szír származású svájci–magyar üzletember pénteken Pécsen tartott sajtótájékoztatón azt mondta: Budapesten az Astoria közelében, a Váci utcában és a Várnegyedben, Pécsen pedig a meglévők mellett még két helyen, köztük a Zsolnay-negyedben szeretne új üzletet nyitni. Hozzátette, már folynak az ezzel kapcsolatos tárgyalások, előkészületek.

A Budapesten építészmérnöki diplomát szerzett, több mint három évtizede Magyarországon élő és magyarul kiválóan beszélő Bachar Najari egy héttel ezelőtt vásárolta meg a gyár 74,5 százalékos tulajdonrészét. A részvényekért 180 millió forintot fizetett, és jövő őszig további félmilliárd forint tőkét nyújt a manufaktúrának.
Bachar Najari szólt arról, hogy gondolkodik a termékkör bővítésén, úgy véli, a jelenlegiek mellett érdemes lenne turisztikai célra 60-90 eurós Zsolnay-ajándéktárgyakat is készíteni, ezenkívül lát lehetőséget épületkerámiák előállításában is.

A befektető kitért arra is, hogy már a gyár megvásárlása előtt – ajánlatának kedvező fogadtatásában bízva – igyekezett kapcsolatot építeni Zsolnay-porcelánok lehetséges vásárlóival. Elmondta, hogy a napokban a Zsolnay-termékek iránt érdeklődő cseh és szlovák partnerekkel tárgyalt, a jövő héten pedig egy szaúdi herceggel, majd két héttel később egy szintén szaúdi üzletemberrel találkozik.

Bachar Najari megerősítette: céljai között szerepel, hogy az arab országokban is piacot szerezzen a Zsolnaynak, ugyanakkor rámutatott, a gyár termékei eddig sem voltak ismeretlenek a magas igényű, luxust kedvelő arab vásárlók előtt. A manufaktúra tavaly 100 millió forint értékben exportált árukat, köztük az arab ízlésnek megfelelő porcelánokat Angliába, ahol jelentős érdeklődés mutatkozott irántuk – mondta az új tulajdonos. Példaként hozta fel, hogy az arab vásárlóknak van igényük jó minőségű kávés- és teáskészletekre, exkluzív dísztárgyakra.

Az üzletember a félmilliárd forintos tőkejuttatásról szólva kiemelte: a pénzt fejlesztésekre, oktatásra és marketingre fordítják. Hozzáfűzte, ha szükséges, hajlandó további összegekkel segíteni a gyár eredményes működését. Vezetői személycseréket azonban a korábbi veszteséges működés miatt is szükségesnek tart. Bachar Najari reményét fejezte ki, hogy a cég 2013-ban már nem lesz veszteséges.

A mintegy 200 embert foglalkoztató Zsolnay évek óta gazdasági nehézségekkel küszködik, 2011-ben 840 millió forint árbevétel mellett 282 millió forint veszteséggel zárt, a 2012-es árbevétele 602 millió forintra becsülhető, a veszteség várhatóan 270 millió forint lesz.

Páva Zsolt, Pécs fideszes polgármestere örömének adott hangot, hogy a Zsolnay gyár ügye „rendben halad”. Közölte, hogy az új többségi tulajdonos időben kifizette a részvények vételárát. Felhívta a figyelmet arra, hogy a manufaktúra idén ünnepli alapításának 160. évfordulóját, amely jó lehetőség arra, hogy immár az új tulajdonosi struktúrával mutassa be értékeit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.