Sztipichné Kozári Edina hangsúlyozta: a nagyobb rugalmasság feltételeit a magyar kormány az új munkajogi szabályozással már tavaly megteremtette, ennek köszönhetően Magyarország nemzetközi versenyképessége tovább erősödött a világpiacon.
Emlékeztetett arra, hogy a kecskeméti gyárban már 2012-ben bevezették a munkaidőkeretet, majd az elszámolási időszakot. Megfogalmazása szerint a munkaidő-rugalmasságra azért van szükségük a termelésben, hogy azonnal reagálni tudjanak a globális autópiacon előforduló keresletingadozásokra, ugyanakkor ez a modell dolgozóiknak hosszú távú, anyagilag is kiszámíthatóan stabil jövőt biztosít munkahelyükön. A stabilitásnak köszönhetően a magyar autóipar tovább erősödik – tette hozzá.
Az elszámolási időszak központi eleme egy munkaidőszámla, amelyen a dolgozók plusz- és mínuszórái gyűlnek. Amikor több autót kell gyártani, a többletmunkaórák felhalmozódnak a számlán, amikor kevesebbet, a számlán felgyűlt többletmunkaórákból levonható a kiesett munkaóra. Ennek legfontosabb előnye a dolgozók számára, hogy azokban a hónapokban is megkapják az alapfizetésüket, amelyekben kevesebbet dolgoztak.
Sztipichné Kozári Edina elmondta: a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. a legújabb munkáltatómárka-kutatás szerint, amelyet az Aon Hewitt és az AIESEC készített, újra Magyarország egyik legvonzóbb munkáltatója. A vállalat 243 cég közül az előkelő második helyet szerezte meg.
A kutatás célja az volt, hogy feltérképezze a felsőoktatásban tanulók, továbbá a pályakezdők és a már többéves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerő-piaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, és ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legvonzóbbak a munkaerőpiacon. Összesen 243 cég 13 iparágban vett részt a kutatásban. A kérdőíveket 14 ezren töltötték ki, ebből 4200 pályakezdő és 9800 tapasztalt munkavállaló volt.
A Mercedes–Benz kecskeméti gyára 2012 márciusában, alig négy évvel a telephely kiválasztását követően nyitott meg, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja – a rastatti gyárral együtt – a B osztályos személyautókat. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak – amely 2013 januárjától a gyár második és a világon csak Magyarországon gyártott modelljeként gördül le a gyártósorról – köszönhetően a dolgozói létszám 2500-ról több mint 3000 főre bővült.
A kecskeméti régió hosszú távú autóipari központtá válása szintén célja annak a stratégiai partnerségi megállapodásnak, amelyet 2012-ben kötött a Daimler AG és a magyar kormány.