Készül a Dunántúl sztrádája

Százötvenmilliárdos út- és vasút-beruházási programról döntött az infrastruktúra-fejlesztő – tudta meg a Magyar Nemzet.

WA
2013. 03. 07. 4:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ennek során megkezdik az M4-es építését, tovább épül a 86-os főút, és korszerű vonatbefolyásoló rendszert kap a Budapest–Gyoma vasútvonal. Gőzerővel zajlik az uniós források lekötése az év végi ciklus zárás előtt. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztőtől (NIF) kapott értesülések szerint több szakaszban jó néhány gyorsforgalmi-, közút- és vasúti projektet kezdenek meg a jelenlegi uniós költségvetési keret terhére. – Az első csoportba tartozó, mintegy 150 milliárd forint nettó költségű fejlesztések megkapták a miniszteri jóváhagyást, azok kiírásáról a napokban döntött a NIF felügyelőbizottsága – tájékoztatta a lapot Loppert Dániel, a szervezet szóvivője.

Kiemelte, hogy a döntés alapján megkezdődik az M4-es autópálya megépítésének előkészítése. Az első szakasz Abony és Fegyvernek között épül majd fel kétszer két sávos formában 28,9 kilométeren, és magában foglalja a Szolnokot északról elkerülő új autópálya-híd megépítését is. A szóvivő emlékeztetett, sokáig vitatták a szakemberek, hogy egyáltalán szükséges-e a 4-es út sztrádává fejlesztése. A sok baleset azt bizonyítja, hogy szükséges. A másik fontos gyorsforgalmi fejlesztés a 86-os út gyorsforgalmi szakaszának továbbépítése. A 86-os ma a Nyugat-Dunántúl észak– déli irányú főútja, amely jelentős nemzetközi teherforgalmat bonyolít le. a Szombathely–Csorna szakaszon a mostani döntés alapján Szeleste és hegyfalu között épül egy viszonylag rövid, 7 kilométeres kétszer két sávos út, de Loppert Dávid szerint hamarosan indulhat a Csornáig vezető szakasz beruházása is. Tekintve, hogy Csornától az M1-es autópályáig már elindult a közbeszerzés a fennmaradó szakaszok gyorsforgalmi úttá történő kiépítésére, ezért elérhető közelségbe került Szombathely és több nagyobb dunántúli település bekötése a gyorsforgalmi hálózatba.

Részletek a Magyar Nemzet csütörtöki számában.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.