A Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) hétfőn azt közölte, hogy 2,8 millió személygépkocsit értékesítettek idén az első két hónapban. A teherautókat és a buszokat is beszámítva a január–februári eladás 14,7 százalékkal, 3,4 millió darabra nőtt.
A kelet-ázsiai országban tavaly 7,1 százalékkal nőtt a személyautók, és 4,3 százalékkal a járművek eladása. Egy januárban közzétett nemzetközi felmérésből az derült ki, hogy a külföldi gépkocsigyártók számára továbbra is Kína a legfontosabb célpont. Harmincegy ország kétszáz autóipari vezetőjének 70 százaléka számára az első beruházási célpont Kína, Indiát, Oroszországot és Brazíliát megelőzve. Az ország 2009-ben vette át az eladások első helyét az Egyesült Államoktól.