Magyar mangalica kerül a japán szusiba

A szusiban és a gőzgombócokban is megjelenhetnek Japánban a Pick Szeged Zrt. mangalica különlegességei, amelyek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a szigetországban.

WA
2013. 03. 08. 14:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A termék iránti érdeklődést kihasználva a cég a közeljövőben mangalicaalapú debreceni(kolbász) különlegességgel is megjelenik majd Japánban, amely Németország után a Pick második legnagyobb exportpiaca.

A Pick 2008 óta van jelen a japán piacon feldolgozott termékeivel, amelyek közül különösen a mangalicakészítmények értek el nagy sikert a szigetországban, köszönhetően a termék exkluzivitásának, és annak, hogy a mangalica „ehető nemzeti kincsként” felkeltette a fogyasztók érdeklődését – mondta Palanovics Norbert, a Pick helyi képviselője.

A Foodexen – amely Ázsia legnagyobb élelmiszer-ipari vására – egy neves szusiséf és a legnagyobb oszakai gőzgombócétterem-lánc is megkereste a szegedi céget a mangalica felhasználásával kapcsolatban.

A Pick és a mangalica eddig több tucat alkalommal szerepelt a japán médiában, és egy híres japán tévés személyiség még Magyarországra is ellátogatott, hogy személyesen „találkozhasson” az állatokkal. A cég standján kiállított kitömött mangalica is rengeteg szempárt vonzott a látogatók és a potenciális vevők részéről.

A cég termékeit jelenleg elsősorban nagykereskedelmi forgalomban az éttermek, a japánok mellett a szigetországban dolgozó kínai, illetve hongkongi séfek is vásárolják. A Pick kolbászai és szalámijai emellett a legnagyobb japán élelmiszerüzletekben is kaphatók.

A cég recepteket és a különleges japán igényeknek megfelelő minőség-ellenőrzési rendszert dolgozott ki a japán piacra szánt termékeknek, hogy azok megfeleljenek a szigetországi fogyasztók és hatóságok elvárásainak – mondta Kuti Zoltán export vezető és Izbéki Sándor export menedzser. A téliszalámi piaci bevezetése azonban további erőfeszítéseket igényel a Foodexen egyedüli magyar cégként megjelenő Pick számára. Míg Japánban jelenleg mintegy 8-10 ezer olasz étterem üzemel, addig alig néhány magyar, ami korlátozza a Pick termékeinek potenciális piacát.

A mangalica-eladások ugyanakkor évről évre növekednek, s a cég tervei között szerepel a kínai piacra való belépés is, amihez egyelőre az exportengedély kiadására vár a Pick.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.