Hol tartana a BMW a magyar lelemény nélkül?

Magyarországon csaknem 10 ezer ember dolgozik a németországi BMW gyárnak több mint 50 beszállítón keresztül.

BuL
2013. 11. 10. 7:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW kétnapos sajtóúton mutatta be az újságíróknak a magyarországi beszállítókat. Ezen kiderült, hogy a régióban Magyarország a BMW legnagyobb beszállítója, összesen 54 itteni cég gyárt különböző alkatrészeket a cégcsoportnak és további 42 vállalatot potenciális jövőbeli beszállítói partnernek tartanak.

Baudouin Denis, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója láthatatlan gyárnak nevezte a magyarországi beszállítói bázist, amelynél összesen mintegy egymilliárd eurót költenek el alkatrészekre.

A BMW régiós beszerzéseit koordináló Mátyus Péter elmondta, hogy a cég folyamatosan keresi a régióban és Magyarországon is az új beszállítóit, az autóipar rendkívül magas követelményeinek azonban nehéz megfelelni. Minden szerződéskötést komoly minősítési eljárás előz meg és az is szempont, hogy a cég a termékfejlesztés kezdeti szakaszában is közreműködjön. Ehhez arra van szükség, hogy olyan mérnököket is alkalmazzon, akik együtt tudnak dolgozni a BMW fejlesztőmérnökeivel.

Az 1993-ban alapított békéscsabai Csaba Metál Zrt. tulajdonosa Majoros Béla, aki egy korábbi kovácsműhelyt bérelt ki, majd nagynyomású alumíniumöntéssel kezdett foglalkozni. Tavaly már 28 millió euró volt a cég árbevétele, az idén pedig 35 millió eurót várnak.

A továbbra is egyedüli tulajdonos kezében lévő Csaba Metál többek között az Audinak, a BMW-nek, a Chryslernek, a Fordnak, a Jaguárnak és a Volkswagennek állandó beszállítója, de kis darabszámú megrendeléseket is vállal: készítettek például 5000 darab alumínium vészkioldókart a Ferrarinak és a Maseratinak.

Az elmúlt két évben 100 új munkahely jött létre a Csaba Metálnál, jelenleg már több mint 660 ember dolgozik itt.

A BMW idén nyáron bemutatott villanyautójához, az i3-ashoz a Csaba Metál gyártja a váltóházat, amelyből összesen 190 ezer darabra kapott megrendelést, ezt a mennyiséget a tervek szerint 7 év alatt kell legyártaniuk.

A BMW egy másik hazai beszállítója a német tulajdonú egri ZF Lenksysteme Hungária Kft., amely kormányzástechnikai berendezéseket és más alkatrészeket készít személy- és haszonjárművekbe. A német ZF cégcsoport 18 gyárat üzemeltet a világ 8 országában. A 2008-ban alapított egri cég termelésének 80 százalékát a hidraulikus szervókormányművek adják, a maradék 20 százalék pedig kormányoszlopokból és kormánytengelyekből áll. A 600 embert foglalkoztató cég az idén 200 millió eurós bevétellel számol.

A BMW tavaly közel 1600 BMW-t és 123 Minit adott el Magyarországon.

A társaság az elektromos autók piacán is sikerre számít, a 170 lóerős villanymotorral szerelt i3-as modellre például világszerte már 8000 megrendelés érkezett úgy, hogy még nincs a szalonokban az autó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.