Már nem a gyógyszergyártás a legnagyobb üzlet

Németországban nagyobb forgalmat bonyolítanak a klímavédelemmel foglalkozó vállalatok, mint a gyógyszeripar.

NT
2013. 11. 06. 11:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Német vállalatok klímavédelmi termékekkel és szolgáltatásokkal 45,5 milliárd euró forgalmat bonyolítottak 2011-ben, szemben a gyógyszeripari vállalatok 39,8 milliárd eurós forgalmával.

A statisztika a klímavédelem körébe tartozónak tekint minden olyan gazdasági tevékenységet, ami közvetlenül hozzájárul a légtérkárosító gázok kibocsátásának csökkentéséhez vagy megszüntetéséhez. Ebbe a kategóriába tartozik még a megújítható energiaforrásokat hasznosító, az energiafelhasználás hatékonyságát javító, illetve energiatakarékos berendezések gyártása és üzembe helyezése is.

A klímavédelmi tevékenységi körön belül a legnagyobb forgalmat a napenergia ágazat bonyolította, 14,3 milliárd eurót, az energiahatékonyság javítását elősegítő berendezések és szolgáltatások 9,2 milliárd euró, a szélerőművek gyártása és üzembe helyezése pedig 8,3 milliárd euró forgalmat ért el.

A klímavédelemmel kapcsolatos gazdasági tevékenység teszi ki a környezetvédelem 66,9 milliárd eurós forgalmában oroszlánrészét, 68 százalékát.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.