A lap hétfői száma szerint jelenleg 6513 kilométer hosszú a díjköteles úthálózat, ami 2075 elemi díjköteles szakaszt jelent, ez november végig 2243-ra nő. Emellett dolgoznak az utólagos díjfizetés koncepciójának kialakításán is – közölte a projektszóvivő. A cikkből az is kiderül: már 53,5 milliárd forint felett van az e-útdíj-bevétel és teljesíthető év végéig a 75 milliárdos célkitűzés.
Az már a Napi Gazdaság korábbi lapszámában volt olvasható, hogy július elsejétől napjainkig 46,657 milliárd forint folyt be az elektronikus útdíjból. Az e-útdíj-rendszerben eddig 29 574 ügyfelet regisztráltak, több mint 103 ezer járműhöz kapcsolódva.
Ismert, a hazai elektromos útdíjrendszerben az autópályák, az autóutak és a főúthálózat meghatározott szakaszai július 1-jével váltak fizetőssé, ami azt jelenti, hogy a mellékúthálózatot csak célforgalomra veheti igénybe a fuvarozó. Kibédi-Varga Lajos egy korábbi interjúban elmondta, hogy éves szinten 150 milliárd forintos bevételt várnak az útdíjból, ami teljesülni látszik.