Washington rábólintott az izgalmas légi fúzióra

A kormány beleegyezett a US Airways és a becsődölt American Airlines anyacégének összeolvadásába.

BuL
2013. 11. 12. 22:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az amerikai kormány augusztusban bíróságon támadta meg a két társaság egyesülési tervét, azt állítva, hogy az akadályozni fogja a versenyt és magasabb jegyárakhoz vezet majd. A most létrejött, de már régóta érlelődött egyezség jegyében a légitársaságok slotokról, azaz le- és felszállási résidő-jogokról mondanak le a washingtoni Reagan és a New York-i La Guardia reptéren, valamint Bostonban, Chicagóban, Dallasban, Los Angelesben és Miamiban az alacsony árakkal dolgozó konkurencia javára. Ez mindössze 112 járatot érint a US Airways – American Airlines napi mintegy 6700 járata közül.

A tulajdonosok és hitelezők már februárban jóváhagyták a két vállalat egyesülését. A létrejövő, összevont cég, amelynek piaci értékét 11 milliárd dollárra becsülik, American Airlines néven üzemel majd, de a US Airways eddigi vezérigazgatója, Doug Parker lesz az irányítója. A cég elnöke Tim Horton, az American mostani vezére lesz, aki tagja lesz az igazgatótanácsnak is.

Az egyesült társaság 12 tagú igazgatótanácsából négyet a US Airways, hármat az AMR és további ötöt az AMR hitelezői adnak majd. 2014-ben ez a létszám 11-re csökken majd, amikor Horton a testület első éves ülésén a tervek szerint visszalép majd.

Az új egyesülés tulajdonosai 72 százalékban az American Airlinest birtokló AMR Corp csődhitelezői lesznek, köztük az AMR három szakszervezete. A fennmaradó részesedés a US Airways részvényeseinek birtokába kerül. A cég központja a texasi Fort Worthben lesz.

A két társaság egyesüléséről tavaly augusztus óta folytak a tárgyalások, azóta, hogy a hitelezők felszólították az Americant: adja fel függetlenségét és fuzionáljon egy hasonló vállalattal. Az American Airlines 2011 novembere óta állt csődvédelem alatt.

Az American Airlines és a US Airways együttesen megelőzi majd az eddigi legnagyobb amerikai légitársaságot, a United Airlinest. Az amerikai légi utasszállítás piacán már korábban egyesült a Delta és a Northwest, illetve a United és a Continental. Az összeolvadás nyomán az amerikai légiutas-szállítási piac 70 százalékát négy társaság, az American, a United, a Delta és a Southwest Airlines ellenőrzi majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.