Harmincmilliós bírságot szabott ki az MNB

A panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki a Dunacorp Faktorházra.

KG
2014. 07. 17. 14:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt három évet felölelő vizsgálat feltárta többek között, hogy a cég nem rögzítette az ügyfelek telefonos panaszainak jelentős részét, illetve nem őrizte meg egy évig a rögzített hanganyagok egy részét. Ezzel a vállalat súlyosan korlátozta a fogyasztók azon jogát, hogy a hangfelvételt visszahallgathassák, az arról készített jegyzőkönyvet ingyen megkaphassák – olvasható a közleményben.

A kiszabott bírság összegének meghatározásánál az MNB figyelembe vette többek között az érintett fogyasztói érdekek jelentőségét, a hiányosságok számát, illetve a panaszkezelésre vonatkozó jogsértések ismétlődését és gyakoriságát is.

A feltárt problémák miatt az MNB 2014. szeptember 1-jéig kötelezte a Dunacorp Faktorház Zrt.-t a jogsértések kijavítására.

A jegybank hangsúlyozta a közleményben: a pénzügyi szervezetekkel szemben megállapított jogsértések és alkalmazott szankciók nem érintik a fogyasztók fizetési kötelezettségét a szervezetek felé, annak mindenkor kötelesek eleget tenni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.