Központosít a MÁV

Az ingatlan-szervezetfejlesztés és vagyonrendezés érdekében a vasúttársaságnál egységes létesítményüzemeltető társaságot hoznak létre - közölte a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese szerdán, a debreceni pályafenntartási konferencián, amelyen 300 hazai szakember vesz részt.

2014. 09. 03. 21:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pál László hozzátette: a vasúttársaságnak rengeteg felesleges, kihasználatlan ingatlana van, amelyekből tavaly 2100-at adtak vissza a magyar államnak.

Megkezdődött a pályaműködtetéshez szükséges ingatlanok felmérése is – jelezte a vezérigazgató-helyettes, aki kulcskérdésnek nevezte, hogy csak a működéshez feltétlenül szükséges ingatlanok maradjanak meg.

 

A kiemelt projektek közül kiemelte a Budapestet délről elkerülő 113 kilométeres vasúti nyomvonalat, amit kínai hitelből valósítanak meg 360-400 milliárd forint költséggel. A hitelt nem a MÁV, hanem az állam veszi fel, miután a pálya is az állam tulajdonába kerül.

Az európai uniós szabványok szerint 160 kilométer óránkénti haladásra alkalmas két vágány épül, kevés állomással – tette hozzá.

Ugyancsak kiemelt vágányépítési projekt a Budapest–Kelebia és a Budapest–Belgrád vonal, amelyek költségeire még csak belső kalkulációkkal rendelkezik a MÁV – mondta a vezérigazgató-helyettes.

 

Pál László szégyennek nevezte, hogy a Liszt Ferenc repülőtér kettes termináljához nem vezet vasútvonal. A pálya megépítéséről intenzív tárgyalások folynak a kínai partnerekkel – közölte.

A MÁV infrastruktúrafejlesztési stratégiája, benne a pályaműködtetési elképzelésekkel még ebben az évben elkészül – jelentette be a szakember a MÁV és Közlekedéstudományi Egyesület háromnapos debreceni pályafenntartási konferenciájának nyitónapján.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.