Határzárra készülnek a tejesek

A terméktanács szerint a gazdák mára megelégelték, hogy napi egymillió liter áfacsalt külföldi tejjel kell versenyezniük.

2014. 11. 20. 5:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismét a Kossuth térre vonulhatnak a tejtermelők, sőt az is előfordulhat, hogy bizonyos határszakaszokat zárnak le az elégedetlen gazdálkodók. A demonstráció részleteiről még folynak a tárgyalások a szakmán belül, az azonban szinte már biztos, hogy a figyelemfelkeltő akcióra még az idén sor kerül – hívta fel lapunk figyelmét Hegedűs Imre, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnökségi tagja. Elmondása szerint a demonstrációra azért van szükség, hogy ismét felhívják a kormány, a szaktárca és a hatóságok figyelmét arra, hogy még mindig tömegével érkezik hazánkba a dömpingáron kínált külföldi UHT-tej, a nyomott árak pedig tönkreteszik a hazai termelőket.

Hegedűs Imre szerint évek óta naponta negyven kamion fordul meg a határon, amely közel egymillió liternyi importtejet hoz hazánkba. Az elnökségi tag beszámolója szerint a szállítmányok zöme áfacsalással érintett, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy az áruházakba kerülő tej ára a szlovák önköltségi árszint alatt van. – Évek óta próbáljuk felhívni a hatóságok figyelmét erre a tényre, ugyanakkor máig nem sikerült elérni, hogy hatékonyan fellépjenek az élelmiszer-forgalmazással foglalkozó bűnszervezetek ellen. Mi nem számoltathatjuk el a maffiózókat, csak annyit tehetünk, hogy újra utcára vonulunk – fogalmazott Hegedűs Imre.

Elmondása szerint a jelenlegi akció három részből épül fel: egyrészt a demonstrációval szeretnék elérni, hogy a hatóságok szigorúbban lépjenek fel a csalók ellen, másrészt arra kérik a kiskereskedőket, hogy a boltok polcaira nagyobb arányban kerüljenek ki a magyar tejtermékek, az áfacsalással érintett termékek forgalmazásában pedig ne legyenek partnerek. A program harmadik része a fogyasztókat célozza meg. – Azzal, hogy utcára vonulunk, a magyar vásárlót nem lehet meggyőzni – sőt, sokakban ellenszenvet kelt az akció –, ezért a jövő év elejétől marketingkampányt indítunk, amellyel szeretnénk elérni, hogy a fogyasztók a jó minőségű hazai tejterméket tegyék a kosarukba – mondta.

Lukács László, a szervezet ügyvezető igazgatója szerint nagy szükség van a hazai termékek népszerűsítésére, vannak ugyanis olyan termékkörök, amelyekben csaknem nyolcvanszázalékos az import aránya. Ezért nem lehet csodálkozni azon, hogy a hazai termelők nem mernek újabb beruházásokba kezdeni. – Ugyanakkor jó hír, hogy a vásárlók egyre jobban érdeklődnek a magyar termékek iránt, a kézműves sajtok térnyerése például reményt ad arra, hogy a hazai tejfeldolgozás magára talál – húzta alá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.