A MÁV jelenleg is igyekszik forrást keresni a több milliárd forintos nagyságrendű projekt megvalósítására. A terv alapján az esztergomi, illetve a kelebiai elővárosi vonalakat kötnék össze oly módon, hogy a Pilisvörösvár felől érkező vonatok egy része a régóta csak tehervonatok és néhány nemzetközi vonat által használt pesti Körvasúton haladna tovább, majd a Közvágóhídnál csatlakozna a szintén jelenleg is használatban lévő kelebiai vonalra. A MÁV célja ugyanis egy olyan rendszer kialakítása, melyben az elővárosi vonatok nem csupán a budapesti fejpályaudvarokra érkeznének, hanem alternatív útvonalon keresztülhaladnak Budapesten, és egy, a fővároson túl lévő elővárosba érkeznének (vagy egy Budapest ellentétes oldalán lévő állomásra). A rendszer kiépítésének 0. ütemeként tekintenek egyébként a Kőbánya-Kispest és Kelenföld között közlekedő személyvonatok elindítására. A korábban egymástól elszigetelt két városrész között a vonat segítségével az út most csak körülbelül 15 percet vesz igénybe.
Amellett, hogy ezzel fejlesztik a fővároson belüli közlekedést, a fejpályaudvarokat is némileg tehermentesítenék. Nyugat-Európában számos hasonló megoldásra látunk példát, a leghíresebb talán a berlini S-Bahn-hálózat, a kisebb városok közül pedig említhető az ír DART (Dublin Area Rapid Transit) rendszere.
A fejlesztés kapcsán új állomásokat, illetve megállóhelyeket hoznának létre a Közvágóhídnál, az Üllői útnál – a Népliget és az Ecseri út között – a Kőbányai útnál, az Éles saroknál, Rákosfalván, Újpalotán, Pestújhelyen és a Marcheggi hídnál (itt keresztezi egymást a váci vonal és a Körvasút). Rendbe tennék emellett a sok éve elhanyagolt, használaton kívüli rákosszentmihályi vasútállomást is. A tervezett új járat egyébként Pilisvörösvár és Kunszentmiklós-Tass között közlekedne.
A MÁV portálunkkal azt is közölte, hogy a kényelmi szempontokra is kiemelten figyelni fognak. A megvilágított magas peronokon szélfogóval ellátott perontetőt, peronbútorokat és jegyautomatákat kívánnak elhelyezni, valamint vizuális és hangos utastájékoztatást is kiépítenek. Az új vonalon a már ismert, svájci gyártmányú Flirt motorvonatokat közlekedtetnék.
A MÁV arról is tájékoztatta az MNO-t, hogy a megállók helyszíneinek kiválasztásakor egyeztettek a BKK-val és az érintett kerületekkel is.
A megvalósítás időpontjáról a vasútvállalat nem tudott nyilatkozni, mivel jelenleg is a szükséges pénzügyi forrásokhoz igyekeznek hozzájutni. Mint közölték, a feltételek megteremtéséhez uniós pénz szükséges. További akadály, hogy a tervezett új járat északnyugati részeként funkcionáló esztergomi vasútvonal felújításával a mai napig sem készültek el, a villamosítás pedig még tovább várat magára.
A MÁV további fejlesztéseket is tervez Budapesten: a Dél-Pest és Dél-Buda közötti kapcsolat javítására új megállóhelyeket akarnak építeni a Ferencváros–Kelenföld-vonalszakaszon a pesti oldalon a Közvágóhídnál, míg Budán a lehetséges helyszínek az egyetemek, a Fehérvári út, esetleg a Bartók Béla út. „A Közvágóhíd térsége potenciális helyszíne egy kiemelkedő jelentőségű intermodális központnak” – közölték.
Fejlődő pályára állt a MÁV-csoport – írja a Magyar Hírlap hétfői számában. Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a lapnak elmondta, hogy már nemcsak a tulajdonosnak nyilvánvaló, hogy kiszámíthatóvá vált a MÁV-csoport gazdálkodása, hanem az utasoknak is. A lapnak adott interjúban a MÁV-csoport vezetője beszélt arról is, hogy a csoportszintű adósság 152 milliárd forint volt 2014 végén, ebből a MÁV Zrt.-re – amely a pályavasutat is működteti – jutó rész 105 milliárd, és ez az év végére a tervek szerint 70 milliárd forintra csökken.