Alig három héttel azután, hogy Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter bejelentette, a tárca megfelelő szervei ellenőrizni kezdik a sofőrszolgáltatóként működő Ubert, az adóhatóság közölte, minden vizsgált személynél találtak szabálytalanságot. A mobilalkalmazáson keresztül működő sofőrszolgálatot kipróbáló revizorok arról számoltak be, hogy – annak ellenére, hogy üzletvitelszerűen taxiztak – egyetlen sofőrnek sem volt adószáma, és nem adott számlát. A gépkocsikban se taxaméter, se számla-, se nyugtatömb nem volt. Megállapították, hogy taxiengedéllyel és alkalmassági vizsgával sem rendelkeztek a szerződött sofőrök. Így akár 200 ezer forintos büntetésre is számíthatnak, a pontos összeget még nem állapították meg.
A vizsgálatok ellenére az Uber magyar Facebook-oldalának 1,7 millió követője van, és több szolgáltatást is reklámoznak az oldalukon. Utoljára egy hónapja indult akciójuk, amelynél egy egészséges főzést reklámozó céggel fogtak össze. Ebben házhoz szállítást vállalnak, és ajándékokat is nyerhetnek a játékukban részt vevők. Az Ubert ugyanakkor egyre több országban próbálják ellehetetleníti a hatóságok, miután Magyarországhoz hasonlóan mindenhol a taxisok tiltakozni kezdtek a szolgáltatás ellen.
Lapunk tegnap számolt be róla, hogy utoljára a milánói bíróság határozata rendelkezett a mobilalkalmazás, az Uber POP betiltásáról, mivel tisztességtelen versenyhelyzetet eredményezett a piacon. A vállalatnak 15 napja van teljesíteni a bíróság határozatában foglaltakat, ellenkező esetben napi húszezer euró büntetést kell fizetnie. Az olasz fogyasztóvédelmi hatóság nem értett egyet a betiltással, szerintük ez csökkenti az utazók választási jogát, és rontja a versenyhelyzetet.
Az Uber POP-ot korábban Németországban már betiltották, Spanyolországban és Hollandiában pedig felfüggesztették. Franciaországban nemrég született egy olyan törvény, amely ellehetetlenítené a vállalatot, az alkotmánytanács határozata alapján ugyanis minden taxi- és magánsofőr köteles az egyes fuvarok után visszatérni egy központi helyre, vagy meg kell állniuk egy parkolóban. A mobilalkalmazáson keresztül zajló szolgáltatásban részt vevő sofőröknek azonban nincs hasonló bázisuk, és a parkolókban sem szoktak ellenőrizhetően megállni. Boris Johnson londoni polgármester létszámstopot vezetne be, mivel szerinte a magánsofőrök már háromszor annyian vannak, mint a taxisok. Mexikóvárosban néhány nappal ezelőtt tüntettek a taxisok, lezárták az utakat, és szintén a betiltást követelték. Kína egyik nagyvárosából, Kantonból is kitiltották az amerikai céget, és saját alkalmazást fejlesztettek a helyére. Ez azonban nem magánsofőrökkel, hanem taxitársaságokkal működik együtt.