Ítéletre vár a Közgép

Hamarosan kiderül, indulhat-e a társaság közbeszerzéseken.

Gyöngyösi Balázs
2015. 11. 27. 6:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ságiné Márkus Anett vezette testület második nekifutásra is közel három órán át tanácskozott az építőipari vállalat beadványáról. A társaság célja, hogy a testület semmisítse meg a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozatát, amely évekre eltávolítja a megrendelésektől. A tét óriási, hiszen hamis adatközlés miatt három évre tiltották el a közbeszerzési pályázatoktól a Simicska Lajos érdekeltségébe (és lapunk tulajdonosi körébe) tartozó céget. Az ügy szálai július 17-ig nyúlnak vissza, a mostani eljárásban már alperesként érintett KDB ekkor utasította el a Közgép jogorvoslati kérelmét: e szerint a cég Győr–Gönyű kikötőfejlesztésre tett ajánlata hiába volt a legolcsóbb, kizárták, mert az abban megjelölt, Szása II. és Szása III. nevet viselő hajók nem feleltek meg az előírt paramétereknek.

Több tucat érdeklődő volt tegnap is az ülésteremben, ahol tanúként hallgatták meg a Közgép közbeszerzési igazgatóját. Pálffy Tibor minden kérdésre egyértelmű választ adott, a felperes jogi képviseletét vezető Sárvári Tamás ügyvéd is tisztán és világosan érvelt, szemlátomást mégsem közeledtek az álláspontok. A szerb minisztérium tájékoztatásán alapuló álláspontjuk szerint a hajók méretét csak és kizárólag a hajóbizonyítványban szereplő adatok alapján lehet meghatározni. Ennek értelmében a Szása II. és III. területe is nagyobb a kért 500 négyzetméternél, előbbié 502,66, utóbbié pedig 508,76 négyzetméter, nem pedig 452,67 és 467 a rámpák figyelembevétele nélkül. A Közgép képviselői nyomatékosították, ez nem a laterális, hanem a vízszintes felület metszete, minden olyan területet tartalmaz, amely lehetővé teszi a munkavégzést. Szerintük a vízügyiek által korábban bemutatott rajzok általános tervrajzok voltak, a származásuk is bizonytalan, így nem hitelt érdemlők. Jogi bohózatba csöppentek az érdeklődök, a szerb nyelv és a hajózási szabályzat ismeretén túl a Magyar Értelmező Kéziszótár használata is felvetődött. Két hét múlva így is jön az ítélet. Ha a Közgép igazát mondják ki, a társaság visszatérhet a közbeszerzési ringbe, ha nem, másodfokon folytatódhat az ügy.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.