Kiemelte: a társaság az eredményt a 2013-ban kidolgozott stratégia mentén érte el, a posta minden tevékenységével kilépett a versenypiacra, erősítette pozícióját, racionalizálta tevékenységét. Németh Lászlóné hangsúlyozta, a Magyar Posta úgy zárta sikeresen a tavalyi évet, hogy létszámleépítést nem hajtott végre, a természetes létszámcsökkenéssel felszabaduló feladatokat átszervezéssel, racionalizálással oldotta meg. Hozzátette, hogy a vállalat az elmúlt három évben 35 százalékkal növelte az 500 ezer forint havi kereset alatti munkavállalók jövedelmét.
Az államtitkár értékelése szerint az eredmények mögött meghúzódik az is, hogy a stratégiát végrehajtva a posta hosszú távra szólóan előnyösen módosította a pénzügyi partneri együttműködéseit, belső átszervezéssel 25 százalékkal csökkentette a központban dolgozó vezetők létszámát.
Az eredményhez hozzájárult az is, hogy a Magyar Posta folyamatosan fejleszti szolgáltatásait, infrastruktúráját, tavaly 10 milliárd forintot fordított beruházásokra, köztük műszaki, technológiai megújulásra – mutatott rá az államtitkár, kiemelve, hogy az informatikai fejlesztéssel jelenleg 2200-ra növekedett a neten elérhető postafiókok száma.
Kitért arra, hogy a logisztikában a Magyar Posta kiemelkedő eredményt ért el, a csomagforgalom 16 százalékkal emelkedett egy év alatt, illetve a pénzügyi szolgáltatási területre egyre nagyobb hangsúlyt fektet.
Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a társaság árbevételének 50 százaléka levélforgalomból, nagyságrendileg 30 százaléka a pénzügyi, pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, a fennmaradó 20 százalék a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a filatéliából, a hírlapüzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származik.
A Magyar Posta tavaly 620 millió belföldi levelet kézbesített, ami 5 százalékos csökkenés az előző évhez képest, és várható, hogy a jövőben folytatódik ezen a területen a mérséklődő tendencia, ezért az itt kieső bevételeket más területekről kell ellensúlyozni – emelte ki. Elmondta, hogy a leányvállalatok közül a Magyar Posta Logisztika növekvő, jelenleg 35 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, ezzel a belföldi csomag-, futár- és expresszpiac vezető szolgáltatója.