Bővülő buszgyártók

A győri Kravtex új típusú járművek összeszerelését jelentette be.

Bodacz Péter
2016. 08. 19. 11:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szerdán Debrecenben beharangozott buszipari beruházás után tegnap Győrben jelentettek be ágazati fejlesztést: tizenhárom méteres, nyújtott szóló buszok gyártását kezdi meg a Kravtex-Kühne cégcsoport a nemzeti buszgyártási stratégia nyomán várható piaci lehetőségek reményében. Az új Credo buszok prototípusait az idén decemberben, illetve jövő februárban mutatják be. Szombath Imre, a Kühne Zrt. kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettese a távirati iroda beszámolója szerint kifejtette, a néhány hónappal ezelőtt bejelentett nemzeti buszgyártási stratégiához igazodva indították el kutatás-fejlesztési programjukat, és 2017 februárjáig három új típussal lépnek piacra. A cég tapasztalatai szerint vidéken a városi és a helyközi csuklós buszok egyharmada feleslegessé vált a csökkenő utasszám miatt. Ezért több száz ilyen járművet lehetne lecserélni. Az új fejlesztésű járművek 75-80 százalékban magyarországi gyártásúak lesznek.

Egy nappal korábban a német Daimler érdekeltségébe tartozó EvoBus Hungária Kft. és az ITK Holding Zrt. képviselői írtak alá Debrecenben szándéknyilatkozatot, amely alapján új buszokat gyártanak majd a hajdú-bihari megyeszékhelyen. A Daimler tulajdonában álló német EvoBus GmbH magyarországi vezérképviselete alvázakat szállít az ITK Holdingnak, amelyekre a magyar cég saját fejlesztésű autóbusz-felépítményt tervez. A prototípus előreláthatólag 2017 tavaszára készül el. Az Euro 6-os motorral felszerelt alvázak a spanyolországi Samano városából érkeznek majd, és alapvetően elővárosi, regionális buszvonalakat szolgálnak ki.

Üdvözölte az elmúlt napok bejelentéseit a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke: Vincze-Pap Sándor lapunk megkeresésére kifejtette, örömteli, hogy a néhány hónappal ezelőtt bejelentett buszgyártási stratégiának már van látható nyoma, a debreceni fejlesztés azonban még csak szavak szintjén létezik. Mint rámutatott, figyelemre méltó a német Daimler törekvése, hiszen azt követően, hogy a kormány deklarálta, cél a magyarországi buszgyártás felfejlesztése, máris ezen a piacon próbál pozíciókat kiépíteni. – A hazai buszipar már most is képes nagy hazai hozzáadott értékű járművek gyártására, a Rába által gyártott alvázak világszínvonalat képviselnek. A német hátterű beszállítóval a magyar innováció része 40-50 százalékos lehet – jegyezte meg Vincze-Pap Sándor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.