A közlemény szerint a nyertes vállalkozókkal a szerződést december elején kötik meg, a munka 2017 elején kezdődik. A kivitelezés 2019 harmadik negyedévére fejeződik be – írja az MTI. Az új nyomvonalon vezető, kétszer két forgalmi sávos gyorsforgalmi úton négy külön szintű csomópontot, negyvennégy alul- és felüljárót, Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű, Szarvasnál komplex pihenőt alakítanak ki.
A Körös felett 450 méteres acél ívhíd épül, díszvilágítással. Két kisebb híd is épül, a Dögös–Kákafoki-csatorna és a Mezőtúr–Orosháza-vasútvonal felett. A tájékoztatás szerint Kardosnál üzemmérnökségi telepet hoznak létre.
A 62 kilométeres szakasz három ütemben valósul meg. A nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes, legalacsonyabb ajánlatot tevő kivitelezők: az első ütemet 56,5 milliárd forinttal, a harmadikat 45,2 milliárd forinttal Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. nyerte, a másodikat pedig az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., a Soltút Kft. és az A-Híd Zrt. 43,98 milliárd forinttal. Az útszakasz megépítéséhez szükséges forrást a hazai költségvetés terhére biztosítják.
A Duna Aszfalt Kft.-vel kapcsolatban korábban már megírtuk, hogy a Mészáros Lőrinc felcsúti nagyvállalkozó építőipari cégeivel összefonódó vállalkozás az elmúlt egy-két évben rakétaszerű gyorsasággal nyeri az elsősorban útépítésre szóló közbeszerzéseket.
A kivitelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg.