Tizenötmilliós bírságot kapott a Magyar Telekom

A fogyasztók ezentúl minden ügyfélszolgálaton leadhatják a szolgáltatáshoz szükséges eszközöket.

MTI
2016. 11. 15. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemcsak pénzt, de időt, fáradságot is spórolhatnak a Telekom előfizetői az NMHH tizenötmillió forintos pénzbírsággal járó eljárásának eredményeként. A fogyasztók a korábbiakkal ellentétben most már a Telekom minden ügyfélszolgálatán leadhatják a szolgáltatáshoz szükséges eszközöket: a set-top boxokat, rútereket és azok tartozékait – írják.

Közlésük szerint a Telekom az általános szerződési feltételei (ászf) és a jogszabályok alapján fix összegű „átalány-kártérítést” számíthat fel, ha az előfizető a szerződés megszűnése után nem adja vissza a rendelkezésére bocsátott, a szolgáltató tulajdonában álló set-top boxot, rútert vagy azok valamely tartozékát, a szolgáltató azonban sorozatosan olyan készülékek miatt is átalány-kártérítéseket követelt a fogyasztóktól, amelyeket valójában korábban már leadtak neki.

Ezzel 2013. augusztus 5. és 2015. április 22. között legalább 468 esetben eltért az általános szerződési feltételeitől, és az NMHH október 26-ai határozata szerint jogsértést követett el. A Telekom jogszabályt sértett azzal is, hogy a helyszíni ellenőrzéseken hét ügyfélszolgálati helyszínből hat esetében nem tette lehetővé a technikai eszközök személyes leadását – közölték.

Az NMHH a bírság kiszabása mellett kötelezte a szolgáltatót a jogsértések megszüntetésére, valamint arra, hogy dolgozzon ki intézkedési tervet, miként kompenzálja a megkárosított ügyfeleket. Emellett a Telekomnak felül kell vizsgálnia a 2016. március 30-át megelőző egy évben kibocsátott átalány-kártérítési számláit is.

A bírság összegének megállapításánál a hatóság figyelembe vette az eset összes körülményét, egyebek között az érintett előfizetők nagy számát, az ismételt jogsértést, az okozott érdeksérelmet, de enyhítő körülményként azt is, hogy a Telekom az eljárás alatt folyamatosan együttműködött a hatósággal – hangsúlyozzák.

Utalnak arra is, hogy a hatóság a Magyar Telekomnak a kártérítés felszámításával, valamint a technikai eszközök visszavételével összefüggő gyakorlatát 2013 óta 6 alkalommal találta jogsértőnek, emiatt összesen 12 millió forintra bírságolta a szolgáltatót, és kötelezte, hogy az ászf-ében foglaltak alapján járjon el.

A fogyasztók jogainak bővítésére tavaly decemberben lépett életbe az a hírközlési előfizetői szerződésekről szóló NMHH-rendelet, amely erősíti a felhasználók érdekvédelmét, és csökkenti a fogyasztók szerződéseknek való kiszolgáltatottságát. A rendelet betartását a hatóság rendszeresen vizsgálja, ezek között volt idén márciusban egy több százezer inviteles ügyfél jogbiztonsága érdekében lefolytatott eljárás az egyoldalúan emelt havi és forgalmi díjak kompenzálására a telefon-, az internet- és a tévé-előfizetések körében – jegyzi meg közleményében a hatóság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.