Jogsértő reklámok miatt bírságolták meg a Telekomot

Mintegy 35 millió forintos büntetést szabtak ki a vállalatra.

MTI
2017. 02. 27. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH tájékoztatása szerint „A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad!” szlogenű kampányban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze a saját szolgáltatását a versenytársakéval. Felidézték, hogy a hirdetés üzenete szerint a Telekom 4G mobilinternetet többen használják, mint a Telenor vagy a Vodafone 4G mobilinternet-szolgáltatását.

A hivatal közölte, hogy a hirdetésben nem teljesült az ellenőrizhetőség követelménye. A Telekom állításait a hivatkozott gyorsjelentések nem támasztják alá, mivel azok 2014 januárjában készültek utoljára, továbbá nem tartalmaznak adatokat a 4G hálózat használóiról – írták. A GVH szerint csak a lényeges, meghatározó, jellemző és ellenőrizhető tulajdonságra vonatkozó összehasonlító reklámok jogszerűek, és az összehasonlításnak is tárgyilagosnak kell lennie.

Megállapították továbbá, hogy az ellenőrizhetőség akkor sem teljesül, ha a reklám hitelességét a fogyasztó nem tudja ellenőrizni, mert az csak bírósági perrel vagy egy hatósági eljárással igazolható. Utaltak arra is, hogy a kampány idején a mobilinternet-piac jelentősen átalakult a hálózatfejlesztések miatt, ezért a reklámok valóságtartalma, hitelessége csak később – akár több év elteltével – állapítható meg, így azok közzététele a hivatal szerint tisztességtelen volt.

A GVH a kommunikációs kampány 2015 júliusa és augusztusa között megjelent tájékoztatásait vizsgálta, a bírság kiszabásakor a kommunikációs költségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelték, hogy a 4G szolgáltatás a kampány idején sok fogyasztó előtt még ismeretlen volt, ezáltal a szolgáltató információs előnyhöz jutott – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.