Házkutatást tartottak az Audinál

Az ingolstadti központban éppen akkor kezdtek akciózni, amikor a társaság bemutatta 2016-os üzleti jelentését.

MTI
2017. 03. 15. 18:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A müncheni ügyészség közleménye szerint az eljárás 80 ezer, az Egyesült Államokban értékesített autóval kapcsolatos, amelyet a gyanú szerint a károsanyag-kibocsátási értékeket meghamisító berendezéssel szereltek fel.

Az ingolstadti központban éppen akkor kezdtek házkutatást, amikor a társaság bemutatta 2016-os üzleti jelentését. Vizsgálódtak a többi között az Audi neckarsulmi üzemében és a VW wolfsburgi központjában is. Az akciókban több mint 100 rendőr és ügyész vett részt.

Az eljárást ismeretlen tettes ellen indították csalás és jogsértő reklám gyanúja miatt. A müncheni ügyészség tájékoztatása szerint a házkutatások révén legfőképpen azt igyekeznek tisztázni, hogy ki tudhatott a kibocsátási értékeket meghamisító technológia alkalmazásáról és arról, hogy a cég hamis adatokat közölt-e gyártmányairól.

Az ügy az Audinál kifejlesztett, V6-3.0 típusú dízelmotorral működő, 2009 és 2015 között eladott kocsikat érinti. A károsanyag-kibocsátási értékeket meghamisító berendezés azt szolgálta, hogy a nagyjából 80 ezer autó megfeleljen az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.

A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a vállalatcsoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

Az Audi tavaly 1 867 750 járművet értékesített, ami 3,6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az árbevétel 1,5 százalékkal 59,317 milliárd euróra növekedett, az adózás utáni nyereség 51,9 százalékkal 2,066 milliárd euróra csökkent.

A Győrben motorgyárat működtető társaság igazgatótanácsának elnöke, Rupert Stadler a jelentést bemutató szerdai ingolstadti tájékoztatóján kiemelte: „a legnagyobb elhatározottsággal” dolgoznak azon, hogy a jövőben ne történhessen a dízelügyhöz hasonló eset, ehhez a működési struktúrától a folyamatszervezésig mindent felülvizsgálnak, és különrészleget hoznak létre, hogy ellenőrizzék, megfelelők-e az engedélyeztetési eljárások.

A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen és az Audi mellett a csoporthoz tartozik a Skoda, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat és a Volkswagen haszonjárművek márka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.