A tájékoztatás szerint a kivitelezés várhatóan 2020 nyarán befejeződik, a beruházás nettó költsége 51,3 milliárd forint, a fejlesztés uniós és hazai források felhasználásával valósul meg, a kivitelezést a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. alkotta Kitérő 2016 Konzorcium végzi.
A felújítás révén a vasúti pálya nagyrészt óránként 120 kilométer pályasebességgel lesz járható 225 kilonewton (kN) tengelyterhelés mellett.
Az állomásokon és megállóhelyeken 55 centiméter magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás-rendszerrel.
A felsővezeték-rendszert teljes hosszban átépítik.
A NIF közölte: az állomások és megállóhelyek körzetében 182 férőhelyet biztosító P+R parkolókat, valamint 100 kerékpártárolót alakítanak ki.
A zaj- és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken zajárnyékoló falakat létesítenek a pálya két oldalán 13 kilométer hosszan.
A vonalszakaszon a meglévő műtárgyakat átépítik, valamint a szintbeni útátjárókat korszerűsítik.
Jelenleg előkészítik a munkaterületet Érd felső megállóhely és Százhalombatta állomás között. Érd állomáson már részlegesen bontják a vágányt.
A tervek szerint Budafok megállóhelyen 2017. áprilisban kezdődik a munkavégzés a régi felvételi épület bontásával. Ezt követően a felsővezetéki rendszer, majd a megállóhely vágányainak és a peronoknak az átépítése következik a vonatforgalom fenntartása mellett. A budafoki vágányépítési munkák 2017 decemberében fejeződnek be – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Zrt.