A fejlesztési beruházások magas tőkeigénye konszolidációs kényszert teremt az autóiparban – jelentette ki Harald Krüger, a BMW AG vezérigazgatója a héten kezdődő genfi autószalon alkalmából. Úgy vélte, a következő generációs hajtáslánc kifejlesztése, a jármű-technológia digitalizálása és a mobilitás új üzleti modelljeinek kialakítása hatalmas beruházási tőkeigényt támaszt, ami a PSA Group és az Opel egyesülésének mintájára további konszolidációkhoz vezethet az iparágban.
„Az majd elválik, hogy a magas beruházási igényt mennyire lesz képes mindenki maga finanszírozni” – fogalmazott a vezérigazgató újságírók előtt Genfben. „Mindenki számára hatalmas kihívás, hogy a fejlesztés fókusza az elektromos mobilitásra, a digitalizációra és az önállóan közlekedő járművekre helyeződött át” – mondta.
A cégfelvásárlás és az egyesülés azonban nem egyszerű dolog – mutatott rá Harald Krüger –, mert egy sikeres együttműködés alapját csak a kölcsönös előny teremtheti meg, és ennek is belátható időn belül meg kell hoznia a gyümölcsét. Eleve kudarcra van ítélve egy kooperáció akkor, ha például az egyik félnek már két éven belül nyereséget hoz, míg a másiknak nyolc évet kell rá várnia – tette hozzá.