Leporolnák az 5-ös metró terveit, pályázatot írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) a beruházásra – írja a Blikk.
A lap szerint valójában a csepeli HÉV-et hoznák be a föld alatt a Kálvin térig. A metró, vagy ahogy más tervekben nevezik, gyorsvasút, érintené a csepeli szigetcsúcsot, a Nemzeti Színház környékét és a Kálvin térnél át lehetne szállni róla a 3-as és a 4-es metróra.
A későbbiekben a vonalat tovább lehetne vezetni az Astoria felé: onnan a korábbi tervek szerint átszelné az egész várost. Megállna többek között a Liszt Ferenc térnél, a Nyugatinál vagy a Lehel térnél a Szent István park érintésével a Margitszigeten, majd utána csatlakozna be a Békásmegyeri HÉV-be. A most meghirdetett szakasz akár 100 milliárd forintból is kihozható a 3-as metró vonalán alkalmazott „fapados”, egyszerű állomásokkal – teszik hozzá.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke azt mondta, hatvanéves elmaradást lehet behozni a csepeli HÉV föld alá vitelével. „A teljes 5-ös metróról egyelőre korai beszélni, annyira drága és hosszas beruházás, de ha épül valami Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt érdemes úgy csinálni, hogy később, ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak” – fogalmazott.
A megvalósíthatósági tanulmány többféle lehetséges üzemmódi és nyomvonalváltozatot vizsgál – közölte Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) kommunikációs igazgatója. „Arról szól majd, hogy miként lehet a budapesti hálózatba integrálni a csepeli és a ráckevei HÉV-et. Hogy mindez mennyibe kerülhet, az is a tanulmányból derül majd ki. Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdődhet el” – tette hozzá.