Az MNB átfogó vizsgálatot folytatott a Groupama Biztosító Zrt.-nél, és megállapította, hogy a Groupama üzleti rendszereit nem sorolta adatvédelmi osztályokba, jogosultságkezelése, felhasználói adminisztrációja és az üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos felkészültsége nem felelt meg a jogszabályoknak.
Hiányosságokat talált a vizsgálat az élet- és nem életbiztosítási termékek minimális és lehetséges tartalmi elemeinél, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) konstrukciók díjkalkulációjánál, illetve a kgfb adatfeldolgozási-nyilvántartási és ellenőrzési rendszereiben is. Így egyes ügyfelek nem vagy nem időben értesülhettek várható kgfb-díjaik mértékéről, díjhátralékukról vagy a díj nem fizetése miatti megszűnéséről.
Jogsértő módon hiányosak voltak a Groupama által az ügymenet kiszervezésére kötött szerződések, illetve maga a biztosító kiszervezési szabályzata is.
A jegybank hétfőn publikált határozatában kötelezte a Groupamát a feltárt hiányosságok megszüntetésére, erről a biztosítónak négy hónapon belül kell beszámolnia. A feltárt jogsértések miatt 26 millió forintos felügyeleti és 6 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabtak a biztosítóra – áll a közleményben.