Harminckétmilliós bírságot kapott a Groupama Biztosító

A hiányosságok alapvetően nem érintik a megbízható működést.

MTI
2017. 05. 15. 8:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MNB átfogó vizsgálatot folytatott a Groupama Biztosító Zrt.-nél, és megállapította, hogy a Groupama üzleti rendszereit nem sorolta adatvédelmi osztályokba, jogosultságkezelése, felhasználói adminisztrációja és az üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos felkészültsége nem felelt meg a jogszabályoknak.

Hiányosságokat talált a vizsgálat az élet- és nem életbiztosítási termékek minimális és lehetséges tartalmi elemeinél, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) konstrukciók díjkalkulációjánál, illetve a kgfb adatfeldolgozási-nyilvántartási és ellenőrzési rendszereiben is. Így egyes ügyfelek nem vagy nem időben értesülhettek várható kgfb-díjaik mértékéről, díjhátralékukról vagy a díj nem fizetése miatti megszűnéséről.

Jogsértő módon hiányosak voltak a Groupama által az ügymenet kiszervezésére kötött szerződések, illetve maga a biztosító kiszervezési szabályzata is.

A jegybank hétfőn publikált határozatában kötelezte a Groupamát a feltárt hiányosságok megszüntetésére, erről a biztosítónak négy hónapon belül kell beszámolnia. A feltárt jogsértések miatt 26 millió forintos felügyeleti és 6 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabtak a biztosítóra – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.