Nem kapott választ a Népszava a Miniszterelnöki Kabinetirodától arra a kérdésre: mennyire jellemző az a gyakorlat, hogy a kormány ingyenes, kedvezményes hirdetési lehetőséget vesz igénybe, hány ilyen eset történt, mekkora összegről és konkrétan mely hirdetésekről van szó. A lap arra is kíváncsi volt, hogy milyen indokkal kért vagy kapott a kormány ilyen lehetőséget.
A Népszava kiemeli: azzal, hogy nem kaptak választ, sem a Miniszterelnöki Kabinetiroda, sem a Fidesz nem cáfolta, hogy – ki tudja, hányszor és milyen mértékben – kedvezményes, ingyenes hirdetési felületeket kapott.
Így aztán tág értelmezési tartományba kerül Kósa Lajosnak az kijelentése is, miszerint meg kell szüntetni, hogy áron alul kaphat egy párt egy szolgáltatást, „ennek a rendszerszintű korrupciónak véget kell vetni”. A fideszes frakcióvezető a TV2 Mokka című műsorában fakadt ki azon, hogy az ellenzék elutasítja a kormánypárti plakáttörvényt. Ezután Kósa – némileg pontatlanul idézve a már nyilvánosságra került adatokat – összevetette az LMP és a Jobbik plakátkiadásait, és arra jutott, hogy az LMP sokkal többet fizetett egy hirdetési felületért, mint a Jobbik, teszi hozzá a lap.