T-Systems: Őszre saját költségen továbbfejlesztjük a BKK rendszerét

„Ellenállóbbá és nagyobb teherbírásúvá” tennék az infrastruktúrát.

MN
2017. 07. 27. 16:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Teherbírását és a támadásokkal szembeni ellenállóképességét emelve a T-Systems Magyarország saját költségén továbbfejlesztett, magas színvonalú szolgáltatása még az ősszel elkészül – közölte honlapján a T-Systems.

Azt írják, a szakmai feladatuk az volt, hogy egy könnyen, stabilan használható online jegyrendszert építsenek fel a megrendelő által megadott igények és keretek szerint. Egy rendszer fejlesztése azonban az átadással nem fejeződik be, az átadás után a felhasználói tapasztalatokra és visszajelzésekre építve tovább folyik – közölték.

„A rendszernek voltak olyan hiányosságai, amelyek további fejlesztést kívántak. A cég fejlesztőcsapata folyamatosan dolgozik a rendszer továbbfejlesztésén” – emelték ki, hozzátéve: a szolgáltatás ellen indított „támadáshullám” oda vezetett, hogy néhány napos használat után a BKK-nak fel kellett függesztenie a jegy- és bérletwebshopjának működését.

„A szolgáltatás indulását követően három hullámban több típusú és intenzitású támadás érte a rendszer különböző pontjait” – fogalmaztak. Ezekről azt írták,

„Az állítólagos adatvédelmi incidensre tekintettel a T-Systems Magyarország azonnal teljes körű vizsgálatot indított, a belső vizsgálaton felül felkérte az EY nemzetközi tanácsadó céget egy külső, független szakértői vizsgálat lefolytatására is” – fűzték hozzá.

A T-Systems Magyarország vezérigazgatója, Kaszás Zoltán közölte: „a cél az, hogy megerősítsük, ellenállóbbá és nagyobb teherbírásúvá tegyük az infrastruktúrát, amely jóval biztonságosabban, többféle fizetési módot lehetővé téve, ráadásul egy felhasználóbarát mobilalkalmazással kiegészülve fog elkészülni már az idén ősszel”. Hozzátette, a cég saját költségén végzi a rendszer továbbfejlesztést, tesztelésére pedig a sebezhetőségek feltárására szolgáló, szabályozott technikai platformhoz tartozó, az úgynevezett „bug bounty” módszereket is bevetnek.

A Hvg.hu korábban egy céges e-mailre hivatkozva azt írta, komolyabb terhelési teszt helyett a saját munkatársait kérte elektronikus BKK-jegy vásárlására a T-Systems vezetése. A levelet a T-Systems Magyarország munkatársainak küldték körbe, ebben arra kérték őket, hogy „komolyabb terhelési teszt”-ként tegyék próbára a BKK-nak fejlesztett webes jegyértékesítési rendszert. Mindezt ráadásul július 12-én, a kora délutáni órákban, miközben a rendszer a vizes vb idejére időzítve, július 13-án elindult.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.