Kormánykedvenc cég nyerte a jegybank kommunikációs gigatenderét

Másfél milliárd forintból Balásy Gyula népszerűsíti majd a fogyasztóbarát hiteleket.

Hava Nikita
2017. 08. 31. 4:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem született nagy meglepetés: a New Land Media Kft. és a Frank Digital Kft. nyerte a Magyar Nemzeti Bank nettó másfél milliárd forintos kommunikációs tenderét – tudta meg a Magyar Nemzet.

A Matolcsy György vezette intézmény még április elején írt ki egy nettó másfél milliárd forintos közbeszerzést a „fogyasztóbarát terméknek minősített lakáscélú jelzáloghitelek társadalmi megismertetése érdekében tervezett kommunikációs kampány lebonyolítására”. A jelentkezési határidő eredetileg május 4-e volt, de a szerződés megkötésére csak most került sor, a feladatokat a két cég felosztva látja el 2019 végéig.

A New Land a kommunikációs állami pályázatokon mostanában taroló Balásy Gyula cége. Balásy vállalatai (a New Land és a Lounge Design Kft.) csak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal közbeszerzésein 14 milliárd forintnyi megrendelést nyertek el. A Frank Digital az Origo extulajdonosa, Száraz István cége volt a nyár közepéig. A vállalat készítette el a Fina vizes világbajnokság telefonos applikációját, valamint már többször eredményesen szerepelt állami közbeszerzéseken.

A tender alapján lesznek print és online sajtóhirdetések, televíziós, valamint rádiós spotok, illetve plakátkampány is, azonban a felosztásról pontos számot nem lehet tudni, mivel a médiastratégia a tender nyertesének feladata.

Korábban a Magyar Nemzet írta meg, hogy márciusban már hirdettek eredményt egy hasonló tematikájú tenderen: a „pénzügyi tudatosság növelése érdekében tervezett” kommunikációra 2017 végéig 450 millió forintot szán a jegybank. Ez egyébként az elmúlt évek legnagyobb edukációs kampánya. A Kantar Media korábbi adatai alapján 2012 óta összesen listaáron is csak bő 700 milliót fordítottak ilyen célra, és ebben már a „Folytatódik a banki elszámolás” 300 milliója is benne van.

A vállalkozásoknak szánt növekedésihitel-program népszerűsítésére még 2014-ben (és részben 2015-ben) a mostani kampányoknál is jóval többet, az akkori közbeszerzési kiírás szerint nettó hatmilliárd forintot költöttek. A Kantar Media adatai alapján listaáron a hirdetések csaknem fele a televíziókhoz került, de a napilapok és a plakátcégek is jelentős összeggel gazdagodhattak a jegybank megrendeléseinek hála.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.