Kormánykedvenc cég nyerte a jegybank kommunikációs gigatenderét

Másfél milliárd forintból Balásy Gyula népszerűsíti majd a fogyasztóbarát hiteleket.

Hava Nikita
2017. 08. 31. 4:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem született nagy meglepetés: a New Land Media Kft. és a Frank Digital Kft. nyerte a Magyar Nemzeti Bank nettó másfél milliárd forintos kommunikációs tenderét – tudta meg a Magyar Nemzet.

A Matolcsy György vezette intézmény még április elején írt ki egy nettó másfél milliárd forintos közbeszerzést a „fogyasztóbarát terméknek minősített lakáscélú jelzáloghitelek társadalmi megismertetése érdekében tervezett kommunikációs kampány lebonyolítására”. A jelentkezési határidő eredetileg május 4-e volt, de a szerződés megkötésére csak most került sor, a feladatokat a két cég felosztva látja el 2019 végéig.

A New Land a kommunikációs állami pályázatokon mostanában taroló Balásy Gyula cége. Balásy vállalatai (a New Land és a Lounge Design Kft.) csak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal közbeszerzésein 14 milliárd forintnyi megrendelést nyertek el. A Frank Digital az Origo extulajdonosa, Száraz István cége volt a nyár közepéig. A vállalat készítette el a Fina vizes világbajnokság telefonos applikációját, valamint már többször eredményesen szerepelt állami közbeszerzéseken.

A tender alapján lesznek print és online sajtóhirdetések, televíziós, valamint rádiós spotok, illetve plakátkampány is, azonban a felosztásról pontos számot nem lehet tudni, mivel a médiastratégia a tender nyertesének feladata.

Korábban a Magyar Nemzet írta meg, hogy márciusban már hirdettek eredményt egy hasonló tematikájú tenderen: a „pénzügyi tudatosság növelése érdekében tervezett” kommunikációra 2017 végéig 450 millió forintot szán a jegybank. Ez egyébként az elmúlt évek legnagyobb edukációs kampánya. A Kantar Media korábbi adatai alapján 2012 óta összesen listaáron is csak bő 700 milliót fordítottak ilyen célra, és ebben már a „Folytatódik a banki elszámolás” 300 milliója is benne van.

A vállalkozásoknak szánt növekedésihitel-program népszerűsítésére még 2014-ben (és részben 2015-ben) a mostani kampányoknál is jóval többet, az akkori közbeszerzési kiírás szerint nettó hatmilliárd forintot költöttek. A Kantar Media adatai alapján listaáron a hirdetések csaknem fele a televíziókhoz került, de a napilapok és a plakátcégek is jelentős összeggel gazdagodhattak a jegybank megrendeléseinek hála.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.