A kiskereskedelemben is megjelenhetnek a nyugdíjas-szövetkezetek

Július óta több mint 70 érdekközösség alakult, mutatva a konstrukció népszerűségét.

MN
2017. 11. 28. 7:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyugdíjas-szövetkezetek a közeljövőben akár a kiskereskedelemben is megjelenhetnek nagyobb számban a Magyar Idők cikke szerint, hiszen erre több kiskereskedelmi lánc is tett lépéseket, mivel a cégek így jelentős munkaerőköltséget takarítanak meg. Az eddig elhelyezkedők pontos számát egyelőre nem tudjuk, de azt igen, hogy július óta több mint 70 érdekközösség alakult, mutatva a konstrukció népszerűségét. „A munkaadók ugyanakkor az egyénileg munkát vállaló nyugdíjasok kedvezményes járulékfizetésének bevezetését is javasolják” – írja a lap. 

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára kiemelte, hogy a júliustól bevezetett nyugdíjas-szövetkezeti modell a munkaadóknak jelentős járulékkedvezményt ad, ezért a nagy kereskedelmi láncok érdekeltek lehetnek abban, hogy jelenlegi dolgozójukat ilyen formában foglalkoztassák tovább. És a dolgozónak is kedvező a konstrukció, hiszen rugalmas időbeosztásban vállalhat munkát. Bubenkó Csaba, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének vezetője megnyugtatásul úgy nyilatkozott, hogy az alacsony dolgozói létszámok miatt nem lehet számítani arra, hogy a nyugdíjasok nagyobb számú megjelenése az aktív dolgozók ellenében történne. Zs. Szőke Zoltán pedig, az Áfeosz-Coop Szövetség elnöke azt emelte ki, hogy a szövetkezeti modell a munkaerő közvetítésében is segíthet, ezért jelentős eszköz az idősek munkavállalásának ösztönzésére.

A 65 év felettiek 2,4 százaléka, mintegy 42 ezer fő vállal ma Magyarországon valamilyen munkát, míg az uniós átlag 5,6 százalék az Eurostat adatai szerint – olvasható a Magyar Idők írásában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.