A magyarországi turizmus ösztönzéséről kötött megállapodást a kínai Ctrip.com utazási iroda és a Magyar Turisztikai Ügynökség – jelentette be a kínai társaság.
A Ctrip.com International alelnöke Cseng Huaj-ji (Zheng Huaiyi) a kínai állami Hszinhua hírügynökség beszámolója szerint közölte: „big data” adatbázis elemzések eredményei alapján különféle turisztikai termékeket és marketingprogramokat fognak összeállítani, amelyekhez a Magyar Turisztikai Ügynökség fog helyi támogatást nyújtani a kínai turisztikai cégek számára.
A Ctrip adatai szerint az idei év első tizenegy hónapjában 40 százalékkal több kínai turista látogatott Magyarországra, mint tavaly. Az ide látogató kínai turisták átlagosan 9 ezer jüant (kb. 360 ezer forint) költöttek el, ami 50 százalékkal haladja meg a kínai turisták átlagos külföldi költekezését.