Az Opel autógyárat, a márkanév ismertségére építve, nyereséges és globális elektromosautó-gyártóvá teszi az integrációt szolgáló átszervezés – jelentette be Michael Lohscheller, az Opel–Vauxhall vezérigazgatója csütörtökön Rüsselsheimben, a PSA konszern és az Opel egyesülését követő századik napon bemutatott PACE stratégiai terv bemutatásakor.
Hozzátette: az autóipar forradalmi átalakulásának kihívásaira válaszként az európai gyárak megtartásával és elbocsátások nélkül alakítják át az Opelt.
Kifejtette: az Opel–Vauxhall évek óta tartó veszteséges működésére és a járműipar drámai átalakulására tekintettel elengedhetetlenné vált a status quo feloldása a cég működésében. Már csak azért is, mert bizonyossá vált, hogy az Opel a jelenlegi keretek között nem lesz képes teljesíteni a 2020-ra hatályba lépő szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokat.
A PACE terv által nemcsak ez válik lehetségessé, hanem a nemzetközi élvonalba is emelkedik a vállalat az emissziós normák teljesítése tekintetében, mivel 2024-re teljes egészében elektromosítják a modellpalettát.
A vezérigazgató megjegyezte, hogy a terv végrehajtása egyúttal költségcsökkentést is jelent, a munkaerőköltség területén is. Hangsúlyozta, hogy a foglalkoztatási kérdésekben felelősségteljesen fognak eljárni, üzembezárásokra és elbocsátásokra nem fog sor kerülni. A vállalat tárgyalásokat folytat az érintett felekkel, az IG Metall szakszervezettel, és innovatív foglalkoztatási megoldásokkal, korai nyugdíjazással igyekszik megoldani a kérdést.
Michael Lohscheller emlékeztetett arra, hogy az Opel a PSA konszernnel való egyesüléssel a negyven üzemmel és tíz fejlesztési központtal rendelkező második legnagyobb európai autóipari csoport részévé vált, amely évi 4,3 millió autó eladásával 55 milliárd euró forgalmat bonyolít.
Az Opel átalakítási terve ennek a potenciálnak a legjobb felhasználására irányul – emelte ki. Célja a bevételarányos jövedelmezőség 2 százalékra emelése 2020-ra és 6 százalékra 2026-ra. Ehhez első teendőként el kell érni, hogy az Opel 800 ezer gépkocsi legyártásával érje el fedezeti pontját. A céget és az alkalmazottakat ugyanis a hatékonyságon kívül semmi más nem tudja megvédeni az autóipar átalakulásának a kihívásaitól – jegyezte meg.