Százezrek várnak a pénzükre a csődbe ment Air Berlin légitársaság miatt

A legtöbb jegytulajdonos nem kapja majd vissza a pénzét.

MTI
2017. 11. 03. 16:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cég belső számításai szerint a hitelezők száma 700 ezer és egymillió között lehet, a legnagyobb részük magánszemély, akik jegyet váltottak az Air Berlin járataira, de a működés végleges beszüntetése miatt nem tudnak utazni – írta a Bild.

A társaság csak a fizetésképtelenség bejelentése, augusztus 15. után megvásárolt jegyek árát téríti vissza. A többi jegy tulajdonosa a felszámolási eljáráshoz csatlakozva kártérítést követelhet. Azonban a vállalkozás vagyona nem elég valamennyi kötelezettség teljesítéséhez, így várhatóan több százezer jegytulajdonos nem kapja vissza a pénzét.

A kártérítési igényt 2018. február 1-jéig lehet benyújtani.

Az igények vizsgálata 2018. augusztus 1-jéig tart, és majd csak azután teljesítik a kifizetéseket.

A felszámolást irányító társaság az Airberlin-inso.de címen elérhető honlapon ismerteti az eljárás részleteit.

Az Air Berlin október 27-én állt le, 38 évvel az első járat indítása után. A vállalatot feldarabolják. Legnagyobb része a Lufthansa csoporthoz kerül, a német társaság 81 repülőgépet vásárol meg a személyzettel és a repülőtér-használati jogokkal együtt, valamint két leányvállalatot, a továbbra is fizetőképes és működő Fly Niki légitársaságot és az LGW légitársaságot további 20 géppel együtt. A Lufthansa az Eurowings nevű diszkont légitársaságához csatolja az Air Berlintől vásárolt üzletrészt, ez üzemelteti majd a Budapest–Berlin-járatot is, egyelőre nem tudni, hogy mikortól.

Az EasyJet brit diszkont légitársaság 25 repülőgépet vesz át a személyzettel és a repülőtér-használati jogokkal. Az egykori Air Berlin flotta karbantartásával foglalkozó Airberlin Techniket a Zeitfracht nevű berlini szállítmányozási cég és a Nayak nevű repülőgép-karbantartó vállalkozás vásárolja meg közösen.

Az ügyletekhez meg kell szerezni az illetékes versenyfelügyeleti hatóság, az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatóságának engedélyét, ami decemberben várható. A Lufthansa és az EasyJet csak az engedély megszerzése után építheti be hálózatába az új gépeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.