Kiss Beáta elmondta, hogy a március végén bejelentett gyárbezárást követően szeptemberben kezdődött el a csoportos létszámleépítés, péntektől már csak karbantartók és raktárosok dolgoznak az üzemben, akik feltehetően a gépek leszerelését, a csarnok kiürítését végzik. Hozzátette: a bejelentéskor 830 ember dolgozott a gyárban, és tudomása szerint legtöbbjüknek már van munkája.
Megjegyezte, hogy a Lear mindvégig nagyon segítőkész volt: több állásbörzét szervezett a gyárba az OFA Nonprofit Kft. segítségével, ahol sok másik cég képviseltette magát, továbbá tréningeket tartottak álláskereséshez és önéletrajzíráshoz. Közölte, hogy a munkáltató – a szakszervezet közbenjárására – a gyárbezárás bejelentését követően 12 százalékos béremelést adott minden dolgozónak, illetve a munkavállalók többsége kéthavi plusz végkielégítést kapott a kollektív szerződésben foglaltakon túl.
Kiss Beáta szerint „szerencse a szerencsétlenségben”, hogy éppen komoly munkaerőhiány van, így sok kollégájának már van új munkahelye, vagy éppen tárgyalásban áll leendő munkáltatójával. Jelezte, hogy többen maradtak a szakmájuknál és varrónőként dolgoznak tovább, sőt olyanok is vannak, akik a Learnél maradtak, és Macedóniában, Lengyelországban, Szerbiában vagy Moldovában dolgoznak.
Az MTI kereste a Lear Corporation móri részlegének ügyvezetőjét is, aki későbbre ígért tájékoztatást.
Fenyves Péter (Fidesz–KDNP) polgármester az MTI megkeresésére elmondta: a városi szociális kerekasztal legutóbbi ülésén a munkaügyi központ azt jelezte, hogy náluk Lear-dolgozók nem jelentkeztek álláskeresés ügyében.
Megjegyezte, hogy a héten tárgyalt egy céggel, amely Mórra telepítene hasonló varrodai munkát, s 40 embernek adna munkát. Januártól egy bérelt csarnokban indulhat a termelés – fűzte hozzá.
Áprilisban tájékoztatta a cégnél működő szakszervezet elnöke, Kozma Zsolt az MTI-t, hogy nyolcszáz alkalmazottat bocsát el az amerikai tulajdonú Lear Corporation Hungary Kft., miután a cég befejezi az autó üléshuzatgyártó tevékenységét Magyarországon.