Az érintett tagállamok képviselői aláírták a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó irányító testületének alapító megállapodását. A létrejövő korridor legmagasabb szintű szervét a jövőben Magyarország vezeti majd – jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
A vasúti folyosó északon Varsóból és a lengyel–belorusz határtól indul, délen a szlovén koperi kikötőig, illetve a magyar–szerb határig tart. Fontos hazai ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze az Adriai-tengerrel és a balkáni államokkal.
Magyarországi szakaszai közé tartozik a kínai finanszírozással felújítandó Budapest–Kelebia-vasútvonal is. A korridor kiemelt szerephez juthat a Távol-Keletről egyre nagyobb mennyiségben vasúton Lengyelországba, hajón a koperi és az athéni kikötőbe érkező, Európába tartó áruforgalom jelentős részének célba juttatásában.
Az Orient–Kelet-Mediterrán vasúti árufuvarozási folyosóhoz újonnan csatlakozott Németország, amelynek északi és balti tengeri kikötői így közvetlen összeköttetésbe kerülnek a román fekete-tengeri, a török és görög kikötőkkel, köztük Pireusszal is.