Roham: javában zajlik a visszacserélési hullám

A legtöbben ruhával, illetve elektronikai cikkel keresik fel a boltokat karácsony után.

Wiedemann Tamás
2017. 12. 31. 9:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábbi évekhez képest idén is nagyjából ugyanannyian rohamozták meg az üzleteket karácsony után – derült ki a Magyar Nemzet körkérdéséből. Jellemzően két ünnep között cserélik ki az ajándékokat a vevők, és bár a kereskedők nem kötelesek cserélni vagy visszavenni a termékeket – ha nem hibás –, a cégek 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha megvan a blokk és az áru sértetlen, kicserélik.

A Marketing Commando még az ünnepek előtt készített egy felmérést a tárgyban, az általuk megkérdezett cégek tapasztalatai szerint az ajándékvásárlók 5–10 százaléka szokott cserélni, többségük karácsony és szilveszter között, míg a többiek január első heteiben. Megkerestünk néhány üzletláncot, hogy mik a tapasztalataik az első napokról. Lapunknak a Tesco úgy nyilatkozott, hogy a nyolc legnagyobb forgalmú áruházunkban azt látták, hogy a szokásos vagy annál némileg kevesebb visszáru, minőségi kifogás vagy elégedettségi garanciás visszavételük, cseréjük volt. A vásárlók jellemzően játékokat és elektronikai cikkeket hoznak vissza karácsonyt követően. Éppen a Tescónál járt pórul egy édesapa, aki az üzletláncban vásárolt Legót kibontva csak újságpapírt és hamis építőkockákat talált. A cég szerint csak két vásárló számolt be hasonlóról, tőlük személyesen is elnézést kértek, a termék árát visszafizették és egy másik Lego termékkel kárpótolták a vásárlókat.

Az Auchannál azt tapasztalták, hogy a korábbi évekhez hasonló számban jöttek a vevők vissza- vagy kicserélni a termékeket, mert jellemzően több egyforma vagy hasonló ajándék került a karácsonyfa alá. Az üzletláncnál 30 napjuk van a vásárlóknak az áruk kicserélésére. A Media Markt eddigi tapasztalatai azt mutatják, hogy az elmúlt évekhez képest kevesebben cseréltek vissza karácsonyra kapott műszaki cikket, ami arra utal, hogy idén körültekintőbben választhattak ajándékot a vásárlók. A karácsonyra vett műszaki cikkeket többnyire szubjektív szempontok miatt vitték vissza: nem tetszett a színe vagy több ugyanolyan terméket kapott karácsonyra a megajándékozott. A vevők az üzletláncnál karácsonyra vásárolt, ajándékba kapott, bontatlan termékeket a vásárlást igazoló fizetési bizonylattal január 31-ig bármelyik áruházba visszavihetik, igény esetén az árát levásárolhatják vagy ajándékkártyára feltöltethetik, amennyiben sértetlen, hibátlan, ép állapotban hozzák vissza a vásárlást igazoló eredeti számlával együtt.

Az Aldi sem tapasztalt kiugró jelenséget, miután vásárlóinak két hónapjuk van a cserére. A cég szerint különösen a ruházati termékek esetében értékelik vásárlóik ezt a lehetőséget, hiszen kockázat nélkül megvehetik a nekik tetsző vagy ajándékba szánt ruhadarabot, cipőt, amit otthon, nyugodt körülmények között felpróbálhatnak, és amennyiben nem megfelelő a méret, akkor a következő vásárlás során egyszerűen kicserélhetnek bármelyik üzletben. A társaságnál – mivel számos különböző terméket vásárolnak vevőik – minden árukategóriából akad példa cserére, ám legjellemzőbb a ruházati termékek nem megfelelő méret miatti cseréje, ami viszont természetes jelenség, különösen a gyermekruhák esetén.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.