Következő mérkőzések
Anglia
18:002024. június 30.
Szlovákia
Spanyolország
21:002024. június 30.
Grúzia

Új böngészőjével keményen belenyúl a Google a reklámpiacba

A böngésző döntheti el nemsokára, hogy megjelenhetnek-e egy honlap reklámjai az olvasáskor.

MN
2018. 01. 25. 19:36
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kiadta beépített reklámblokkolóval ellátott Chrome böngészőjét a Google, már le is lehet tölteni – írja a PC Fórum számítástechnikai portál.

A cikk szerint az új Chrome 64 mérföldkövet képez a szoftver történetében, ugyanis ez az első olyan verzió, amely beépített – sőt, eleve aktív – reklámblokkolóval érkezik.

A hirdetésszűrő legtöbb funkciója ugyanakkor egyelőre még nem használható ki – azokat ugyanis a Google a korábban kiadott tájékoztatás értelmében csak három hét múlva, február 15-én fogja aktiválni. Ez alól az egyetlen kivételt az új fület nyitó, átirányítós reklámok képezik, amiket már most szűr a Chrome új kiadása a mobilokon.

Az még nem egyértelmű, hogy a Google február 15-én hogyan is aktiválja majd a reklámblokkoló funkciókat a böngészőben. Ha azonban ez megtörténik, onnantól kezdve az iparági ajánlásoknak nem megfelelő reklámokat tartalmazó weblapok bevételeik komoly mértékű – akár teljes – elapadására számíthatnak, ugyanis az ő oldalaikon a Chrome – 30 napos türelmi időszak után – az összes hirdetés megjelenítését tiltani fogja.

Az új böngésző ezenkívül több mint ötven biztonsági hiba javítását is tartalmazza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.