Új böngészőjével keményen belenyúl a Google a reklámpiacba

A böngésző döntheti el nemsokára, hogy megjelenhetnek-e egy honlap reklámjai az olvasáskor.

MN
2018. 01. 25. 19:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kiadta beépített reklámblokkolóval ellátott Chrome böngészőjét a Google, már le is lehet tölteni – írja a PC Fórum számítástechnikai portál.

A cikk szerint az új Chrome 64 mérföldkövet képez a szoftver történetében, ugyanis ez az első olyan verzió, amely beépített – sőt, eleve aktív – reklámblokkolóval érkezik.

A hirdetésszűrő legtöbb funkciója ugyanakkor egyelőre még nem használható ki – azokat ugyanis a Google a korábban kiadott tájékoztatás értelmében csak három hét múlva, február 15-én fogja aktiválni. Ez alól az egyetlen kivételt az új fület nyitó, átirányítós reklámok képezik, amiket már most szűr a Chrome új kiadása a mobilokon.

Az még nem egyértelmű, hogy a Google február 15-én hogyan is aktiválja majd a reklámblokkoló funkciókat a böngészőben. Ha azonban ez megtörténik, onnantól kezdve az iparági ajánlásoknak nem megfelelő reklámokat tartalmazó weblapok bevételeik komoly mértékű – akár teljes – elapadására számíthatnak, ugyanis az ő oldalaikon a Chrome – 30 napos türelmi időszak után – az összes hirdetés megjelenítését tiltani fogja.

Az új böngésző ezenkívül több mint ötven biztonsági hiba javítását is tartalmazza.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.