Összesen 4 milliárd forint értékben hat nagy reklámkampányt rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda decemberben és januárban. Ebből a legdrágább a Stop, Soros! kampány volt, amelyhez 2,46 milliárdért rendeltek hirdetéseket – írja az Átlátszó a Rogán Antal vezette tárcától közérdekű-adatigényléssel kikért dokumentumok alapján.
Az oknyomozó portál megjegyzi: az információkat nem adta ingyen a minisztérium, az adatokért 17 600 forintot kért, és ismét beszkennelve, pdf-ekben – az egyiket kétszer is olvashatatlanul – küldte meg a számokat.
A dokumentumok szerint a közel 2,5 milliárd forinton túl elment 252 millió a nyugdíjasok karácsonyi Erzsébet-utalványa, bő 355 millió egy parlamenti határozat, és 676 millió a kormány eredményeinek reklámozására.
Az Átlátszó felhívja a figyelmet arra, hogy a Kabinetiroda rossz minőségű adatszolgáltatása miatt hiányzik a Stop, Soros! kampány online része, amely 404,7 millió forintba került az adófizetőknek. A decemberi és januári kampányokra elköltött többi 3,6 milliárd forintból Mészáros Lőrinc médiacégeihez (Mediaworks, EchoTV) összesen 866 millió forint került. 676,3 milliót kapott a Magno Studio Kft. a TV2-csoportnál futott eredménykommunikációs reklámspotokért. 553,6 millió forintért tett közzé hirdetéseket a televíziók felületeit értékesítő Atmedia, és az annak tulajdonában lévő, rádiók reklámidejét árusító MSC Kft. Andy Vajna médiacégeihez (TV2, Lapcom, Rádió1) összesen 536,5 millió forint került. A Puch László tulajdonában lévő Népszava és Vasárnapi Hírek összesen 25,8 millió forintot kapott.