Az előző években tapasztalt forgalomnövekedés folytatódik a hazai újautó-piacon. Kezdenek visszatalálni a magánvásárlók is a szalonokba, ami szintén jó hír, de még mindig messze vagyunk például Csehországtól, amely nagyjából a miénkhez hasonló méretű piac, ám ott majdnem háromszor több kocsit adnak el évente. A világ vezető autóipari információszolgáltatója, a JATO Dynamics most közölt adataiból kiderül, hogy a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma februárban 24,6 százalékkal, az év első két hónapjában pedig 30,8 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest Magyarországon. Az év második hónapjában 9967-re nőtt a forgalomba helyezett új autók száma, így az első két hónapban 18 861 új gépkocsi talált gazdára hazánkban. Tavaly februárban egyébként még csak 8003-an vásároltak új személyautót.
Szóval az látszik, hogy lendületben a magyar autópiac, ám a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke, Erdélyi Péter szerint nem eléggé. – Bár elsőre nagynak tűnhet ez a szám, a 2008-as válság után még mindig nehezen tér magához a magyar autópiac, és csak kicsit vagyunk felette a tavalyi adatoknak. Üdvözlendő, hogy egyre több magánvásárló választ új autót, ám ennél is lehetne több – mondta Erdélyi. – Az a baj, hogy még mindig alacsony a bázis, az évi 120 ezres eladással nem lehetünk elégedettek. Ami még baj, hogy a használtautó-behozatal nem csökken, és főleg régebbi modellekkel árasztják el az országot, ezzel tovább öregszik a járműpark.
Az MGE várakozása szerint az idei kezdeti lendület nem lesz tartós, az év végéig 7-7,5 százalékkal növekedik a magyar újautó-piac az előző esztendőhöz képest. Erdélyi Péter úgy látja, az évi 150 ezres éves eladás már elfogadhatóbb lenne az itteni piac méretéhez viszonyítva. A Nyugat-Európából behozott használt autók átlagéletkora meghaladja a 12 évet, és szerinte ezen is javítani kellene.
Ahogy a korábbi hónapokban, februárban is Suzukiból adtak el a legtöbbet, egészen pontosan 1481-et, a második a Skoda 994 autó értékesítésével, míg a harmadik a Ford 979-cel. Egy évvel ezelőtt a Suzukit még az Opel követte, amely most csak a negyedik (895 db), a forgalomba helyezett márkák rangsorában a Skoda volt a harmadik. A topmárkák közötti legnagyobb növekedést is a Suzuki produkálta februárban: 70 százalékkal bővültek az eladásai. A legnagyobb csökkenést a Dacia szenvedte el, a tavaly februári 720 helyett a múlt hónapban már csak 544-en választották a román márkát. Azzal bizonyára senkit sem lepünk meg, hogy a magyar piacon a legnépszerűbb modell is egy Suzuki volt, az előző hónapban az Esztergomban készülő Vitarából 807 darab (+44 százalék) kelt el. A második a Skoda Octavia (533 db, +27 százalék), a harmadik az Opel Astra (424 db, +33 százalék) volt. A negyedik is egy Suzuki volt, az SX4 S-Cross 389 darabbal.