Tavaly 6,2 millió hektoliter sört értékesítettek a magyar piacon a nagy sörgyárak, a kisüzemi főzdék közel 100 ezer hektolitert – közölte a Világgazdaság.
A lap szerdai száma szerint
az előző évinél tavaly 2 százalékkal több sört
adott el Magyarországon a négy vezető sörgyártó, a Borsodi, a Dreher, a Heineken Hungária és a Pécsi Sörfőzde, valamint a piachoz importsörrel hozzájáruló Carlsberg Hungary.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége szerint a prémiumsörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg a középkategóriások eladása 10 százalékkal nőtt.
A gazdaságos, saját márkás sörök piaca 5 százalékkal szűkült, az ízesített söröké pedig 19 százalékkal, 302 ezer hektoliterre bővült. Ennél is jobban, 25 százalékkal, 114 ezer hektoliterre ugrott az alkoholmentes szegmens.
Az adatok szerint forgalmi adóból a söripar befizetései tavaly 21 százalékkal, 26,8 milliárd forintra nőttek, az adók és járulékok összesen 77 milliárd forinttal járultak hozzá az államkasszához. Ezenfelül az ipar szereplői több száz millió forintot költenek olyan önkéntes fenntarthatósági programokra, amelyek az üveg- és alumíniumdoboz-csomagolások többutas visszagyűjtését és újrahasznosítását segítik.