Hétvégén inkább pihennek a magyar munkavállalók

Az EU tagországaiban átlagban a fiatalok 29 százaléka dolgozik hétvégén, Magyarországon csak 11 százaléka.

MN
2018. 04. 02. 14:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha sokszor úgy érezzük, még a hétvégén sem tudunk a munkától megszabadulni, az Eurostat adatai alapján bizony sereghajtók vagyunk a hétvégi munkavállalásban. Az Európai Unióban élő 20–34 éves alkalmazottaknak ugyanis 29 százaléka rendszeresen dolgozik hétvégén is, igaz az unió statisztikai hivatalának 2016-os felmérése szerint a felsőfokú végzettségű fiatalok az átlagnál kisebb arányban, 20 százalékban dolgoznak rendszeresen hétvégén – írta a Kamaraonline.hu portál.

A felmérés adatai szerint a legszorgalmasabbak a görög fiatalok – a 20–34 éves munkavállalók 47 százaléka dolgozott rendszeresen a pihenőnapokon –, őket a képzeletbeli dobogón az olaszok 40 és az írek 38 százalékkal követik, a hétvégén vagy ünnepnapokon dolgozók aránya Cipruson és Hollandiában 36, Spanyolországban 35, az Egyesült Királyságban 34 százalék volt. Magyarországon a 20–34 éves munkavállalóknak csupán 11 százaléka dolgozik rendszeresen a hét utolsó napjain, ami egyrészt a legalacsonyabb arány az EU-ban, másrészt azt is bizonyítja, hogy a magyar fiataloknak van a legtöbb szabad hétvégéjük. Közvetlenül előttünk áll a lista végén Portugália 12 százalékkal. A 13 százalékos mutatóval rendelkező Lengyelország, valamint a 18 százalékot produkáló Csehország és Horvátország sem a hétvégi munkavégzéséről híres, már ami a fiatal korosztályokat illeti.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.