A vállalkozások egyharmada készül új piacokat meghódítani az idén

Megugrott a kkv-k beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek 78 százaléka tervez valamilyen fejlesztést — derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból. Még soha ennyien nem készültek gépek, berendezések beszerzésére.

Magyar Nemzet
2019. 02. 28. 7:34
A legtöbben gépeket, berendezéseket akarnak venni Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Beruházási boom várható idén a hazai kkv-k körében: az előző negyedévben történt esést követően visszakorrigált a vállalkozások beruházási hajlandósága a korábbi magas szintre a K&H kkv bizalmi index felmérés eredménye szerint.

– Jelenleg tízből közel nyolc (78 százalék) vállalkozás tervez valamilyen fejlesztést ebben az évben, ami az előző negyedévhez (72 százalék) képest jelentős ugrás, ráadásul ezzel már tartósan egy éve 70 százalék felett van a beruházásban gondolkodó cégek aránya, amire legutóbb 2006-ban volt példa – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv-szegmens marketingvezetője.

A legtöbben gépeket, berendezéseket akarnak venni
Fotó: Havran Zoltán

A célokat tekintve kissé átrendeződött a sorrend, de összességében a három leginkább fejlesztendő terület nem változott. Jelenleg a gépek, berendezések korszerűsítésére fókuszálnak leginkább a cégek, 44 százalék tervez idén ilyen beruházást, ami az index történetében az eddigi legmagasabb arány. Az eddig élen álló informatikai beruházások a dobogó második fokára csúsztak vissza (36 százalék), miközben a gépjárműpark korszerűsítése (26 százalék) stabilan tartja harmadik helyét.

A különböző ágazatokat tekintve viszonylag egységes képet mutat a szektor. Az ipari, mezőgazdasági és szolgáltató cégek közel azonos arányban terveznek fejleszteni idén (86, 82 és 79 százalék), miközben a kereskedelemben ennél visszafogottabb beruházási szándék látható (69 százalék).

A cég méretét tekintve jelenleg a kisvállalkozásoknál számíthatunk átlagon felüli arányban (84 százalék) beruházásokra 2019-ben, de a mikro- és középvállalkozásoknál is erős a fejlesztési hajlandóság (74-74 százalék).

– A korábban jellemző egy-két helyett jelenleg a vállalkozások már négy százaléka gondolkodik új cég létrehozásában. Emellett a piacbővítési szándék is megfigyelhető a hazai vállalkozásoknál.

Habár a többség (52 százalék) 2019-ben is az eddig jól bevált piacon kíván érvényesülni termékével vagy szolgáltatásával, a cégek jelentős része tervez új piacokat meghódítani (34 százalék), miközben új termékek kifejlesztését is közel minden harmadik cég (29 százalék) tervezi még ebben az évben.

Mindezek jól mutatják a magyar cégek erősödő vállalkozókedvét – mondta el Kovács Viktor Zoltán.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.