Több Mercedesnél is csaló szoftvert fedeztek fel

A Mercedest is sújtja a dízelbotrány, miután kitudódott, hogy a Daimler számos modelljében használtak manipulatív vezérlőszoftvert — közölte az egyik német lap. Eközben kiderült, hogy az a program, amely a használt autók dízelmotorjának utólagos műszaki átalakítását célozza, nem halad.

Magyar Nemzet
2019. 05. 20. 11:33
An employee of German car manufacturer Mercedes Benz prepares the company's logo prior to its installation at the A-class production line at the Daimler factory in Rastatt
Az érintett autótulajdonosokat is kártalanítja a cég Fotó: Kai Pfaffenbach
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábban jelzettnél több Daimler-modellt érinthet a dízelmotorok káros­anyag-kibocsátási értékeit manipuláló gyanús szoftver a Bild am Sonntag lap jelentése szerint.

A szóban forgó motorvezérlő szoftverfunkció a hűtőfolyadék hőmérsékletét szabályozza azzal a céllal, hogy a motor nitrogén-oxid-kibocsátása a mérőpadon ne haladja meg a megszabott határértékeket, forgalmi körülmények között azonban ezt már nem teszi.

A lap értesülése szerint a szóban forgó szoftverfunkciót nemcsak a Mercedes GLK terepjáró modellekbe, hanem a Mercedes C-, E- és S-osztály modelljeibe is beépítették.

A Mercedes GLK modell motorvezérlő szoftverébe beépített funkció ténye és az ­emiatt folyamatban lévő hatósági vizsgálat az idén áprilisban vált ismertté médiajelentéseknek köszönhetően.

A német szövetségi közlekedési minisztérium akkor közölte, hogy a vizsgálat 2018 ősze óta tart, és annak lezárásáig nem hoznak nyilvánosságra részleteket.

A Daimler közleménye szerint a szoftverfunkciót saját maga jelentette be a Kraftfahrt-Bundesamtnál (KBA), és együttműködik a hatósággal a folyamatban lévő vizsgálatban.

A funkciót a Daimler egyébként nem tekinti illegálisnak. A meghallgatások még tartanak, ezért minden esetleges visszahívási akcióról vagy az érintett modellek számáról tett kijelentés „puszta spekuláció”.

Mint emlékezetes, a dízelbotrány kirobbantója eredetileg egy 2015. szep­tember 18-án nyilvánosságra került eljárás volt, amely során a Volkswagen AG szabálytalan kerülőberendezést használt dízelgépjárművei motorvezérlé­sében, hogy megfeleljen az egyesült államokbeli kibocsátási normáknak.

A leleplezést az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (Environmental Protection Agency) indította el. A Volkswagen AG közlése szerint az érintett szoftver világszerte mintegy 11 millió, VW EA189 sorozatú motorral rendelkező gépjárműben fut.

A Reuters hírügynökség szerint a szoftvert azonban négy különböző motortípushoz illesztették. Később kiderült, hogy a nehéz teherforgalomban használt dízelgépjárművek harmada és a könnyű szállítási célokra használtak több mint a fele túllépte a mindenkor érvényes határértékeket.

A dízelbotrány kirobbanása óta eltelt években Európában számos városban betiltották a régebbi kiadású dízelmotorok használatát, vagy kilátásba helyezték, hogy jelentősen korlátozzák azt. Az új autók eladásaiban jelentősen zuhant a dízelek részaránya. Az eredeti VW emissziós botrány az autó­iparban így egy világméretű válság okozója lett.

Eközben tovább húzódik a magas károsanyag-kibocsátású dízelmotorok utólagos műszaki átalakítására tett kezdeményezés megvalósítása Németországban – tette közzé az MTI.

Andreas ­Scheuer szövetségi környezetvédelmi miniszter a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban elmondta, hogy eddig még egyetlen kérelem sem érkezett be az illetékes hatósághoz, a Kraftfahrt-Bundesamthoz a korosabb dízelmotorok károsanyag-kibocsátását csökkentő berendezések műszaki engedélyezésére és beépítésük jóváhagyására.

„Azt ígérték, hogy az év közepéig elkészülnek a berendezéssel” – mutatott rá az interjúban a miniszter. „Kíváncsi vagyok, tudják-e tartani magukat az ígéretükhöz, de úgy tűnik, a kételyeim nem voltak teljesen megalapozatlanok” – tette hozzá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.