A korábban jelzettnél több Daimler-modellt érinthet a dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit manipuláló gyanús szoftver a Bild am Sonntag lap jelentése szerint.
A szóban forgó motorvezérlő szoftverfunkció a hűtőfolyadék hőmérsékletét szabályozza azzal a céllal, hogy a motor nitrogén-oxid-kibocsátása a mérőpadon ne haladja meg a megszabott határértékeket, forgalmi körülmények között azonban ezt már nem teszi.
A lap értesülése szerint a szóban forgó szoftverfunkciót nemcsak a Mercedes GLK terepjáró modellekbe, hanem a Mercedes C-, E- és S-osztály modelljeibe is beépítették.
A Mercedes GLK modell motorvezérlő szoftverébe beépített funkció ténye és az emiatt folyamatban lévő hatósági vizsgálat az idén áprilisban vált ismertté médiajelentéseknek köszönhetően.
A német szövetségi közlekedési minisztérium akkor közölte, hogy a vizsgálat 2018 ősze óta tart, és annak lezárásáig nem hoznak nyilvánosságra részleteket.
A Daimler közleménye szerint a szoftverfunkciót saját maga jelentette be a Kraftfahrt-Bundesamtnál (KBA), és együttműködik a hatósággal a folyamatban lévő vizsgálatban.
A funkciót a Daimler egyébként nem tekinti illegálisnak. A meghallgatások még tartanak, ezért minden esetleges visszahívási akcióról vagy az érintett modellek számáról tett kijelentés „puszta spekuláció”.
Mint emlékezetes, a dízelbotrány kirobbantója eredetileg egy 2015. szeptember 18-án nyilvánosságra került eljárás volt, amely során a Volkswagen AG szabálytalan kerülőberendezést használt dízelgépjárművei motorvezérlésében, hogy megfeleljen az egyesült államokbeli kibocsátási normáknak.
A leleplezést az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (Environmental Protection Agency) indította el. A Volkswagen AG közlése szerint az érintett szoftver világszerte mintegy 11 millió, VW EA189 sorozatú motorral rendelkező gépjárműben fut.
A Reuters hírügynökség szerint a szoftvert azonban négy különböző motortípushoz illesztették. Később kiderült, hogy a nehéz teherforgalomban használt dízelgépjárművek harmada és a könnyű szállítási célokra használtak több mint a fele túllépte a mindenkor érvényes határértékeket.